Britský regulátor může kvůli útoku v Salisbury zrušit licenci propagandistické televizi RT

14. 3. 2018

Britský mediální regulátor Ofcom oznámil, že ruská televize RT může přijít o vysílací licenci, pokud vláda premiérky Theresy Mayové zjistí, že Moskva stála za otrávením bývalého ruského dvojitého agenta.

Ofcom, který opakovaně kritizuje RT za nedostatek nestrannosti, tvrdí, že počká, dokud Mayová ve středu nenastíní britskou reakci a pak "zváží důsledky pro vysílací licence RT".

Ofcom je zodpovědný za kontrolu toho, zda držitelé licence dodržují podmínky pro fungování v Británii.

Regulátor oznámil, že napsal společnosti ANO TV Novosti, držiteli vysílacích licencí RT, a vysvětlil, že pokud Británie zjistí, že došlo k nezákonnému užití síly ze strany ruského státu proti Británii, bude to považovat za relevantní pro test k obnovení licence.

Británie vyměřila ruskému prezidentovi Vladimiru Putinovi čas do úterní půlnoci, aby vysvětlil, jak se nervově paralytické agens vyvinuté v bývalém SSSR objevilo v kauze otravy šestašedesátiletého Sergeje Skripala a jeho třiatřicetileté dcery Julie.

Pondělní tvrzení Mayové, že je "velmi pravděpodobné", že ruský stát je zodpovědný za útok na Skripala, zanechalo britsko-ruské vztahy v nejhorším stavu za mnoho dekád. Premiérka naznačila, že jedním z možných protiopatření může být zrušení licence pro televizi RT.

Britští poslanci vyzvali regulátora Ofcom, aby licenci zrušil, a označili televizi založenou v roce 2005 Vladimirem Putinem za "propagandistickou troubu hlásnou ruského státu".

Mluvčí RT prohlásila, že televize je využívána jako "obětovaný politický pěšák".

Zdroj v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
1809

Diskuse

Obsah vydání | 16. 3. 2018