Britští konzervativci platí tisíce liber Googlu ve snaze odvést pozornost veřejnosti od svého skandálu s "daní z demence"

22. 5. 2017

Aktualizace: Konzervativci, jak se zdá, po upozornění médií na jejich manipulaci, svou reklamu z Google Search stáhli, a byla nahrazena reklamou Labouristické strany. No, je to fraška.

Podpora pro britské konzervativce před nadcházejícími předčasnými volbami, které se budou konat 8. června, začala silně klesat, jakmile konzervativci zveřejnili jako součást svého předvolebního programu návrh, že občané si budou muset sami platit sociální péči pro lidi trpící ve stáří demencí a že jim z hodnoty jejich domu či bytu stát ponechá jen 100 000 liber. V Británii se zvedla vlna zuřivého odporu proti této "dani z demence" především u starších voličů, kteří hlavně chodí k volbám.

Konzervativní strana si začala nyní rychle kupovat u firmy Google internetovou reklamu s cílem zabránit voličům, aby se dostali ke kritickým informacím týkajícím se této kontroverze. Konzervativci vydávají tisíce liber za  reklamy Google, jejichž cílem je, aby se ve vyhledávačích Google pod heslem "dementia tax" neobjevily kritické články, ale aby byli voliči přesměrováni přímo na propagandu na stránkách Konzervativní strany.

(Jenže, paradoxně, těsně pod touto reklamou se nyní objevují odkazy na články o této manipulaci!)

Na stránkách Google se nejprve objevují reklamy konzervativců, a teprve pak odkazy na nejčtenější články z Guardianu, že Theresa May je "pod tlakem" kvůli tomuto plánu,  z Financial Times, že Mayová své kolegy ve vládě o tomto návrhu vůbec předem neinformovala, a z Independentu, že podle liberálních demokratů budou nuceny v 90 procentech případů rodiny s důchodcem postiženým demenci nuceny prodat dům či byt, v němž důchodce bydlí.

Zajímavé je, že konzervativci v tomto pokusu placenou reklamou se bránit proti vlně zuřivosti přijali záporný termín jejich navrhovaného opatření "daň z demence", který rozšířila Labouristická strana.

Podrobnosti v angličtině ZDE



0
Vytisknout
2721

Diskuse

Obsah vydání | 24. 5. 2017