Areál bývalé Škodovky brání rozvoji města Plzně
6. 2. 2017 / František Řezáč
Jak jsem psal již v tomto článku http://blisty.cz/art/82993.
K tomu se vyjádřly odborné a dobře infomované kruhy takto:
...A nyní k plánům do budoucna. Je pravda, že SŽDC původně zvažovala odstranění přesmyku a vybudování nové dvoukolejné tratě na Domažlice, která by stoupala pozvolněji tunelem, nebo zářezem. Tyto plány byly ale zrušeny, jednak kvůli finančním nákladům, jednak z důvodu prostorového omezení - trať 170 na Cheb by se poměrně obtížně napojovala. Bylo by třeba provést významné demolice a těžko říct, zda by se Škodovka vzdala byť jen okrajů svých areálů, které stále využívá. Současný stav tedy počítá se zachováním přesmyku...
Je třeba uvést, že "Škodovka" už v původním rozsahu území neexistuje. Ja tam řada podniků, tak jako na Borských polích, ovšem tyto podniky zachovaly oplocení a střežení, jako v minulosti. A vůbec už není celé území "škodovkou" využíváno, jak ukazují letecké snímky. Ty je dnes snadné pořizovat z dronů a dávat na internet, což se také děje. Již již jsem domníval, že jsem se seknul, když jsem objevil toto video:
https://www.youtube.com/watch?v=5UdmXcD82qM
Neseknul, viz výše. Nostalgické video Státního fondu dopravní infrastruktury ukazuje, jak by to šlo, kdyby..?
Na leteckém snímku měří areál vzdušnou čarou přes 3 kilometry a z bodu 2 do bodu 4 jeden V bodě 2 je nynější i budoucí "přesmyk" tratí. Zajímavé je pusté území u bodu 4. To je tzv. borská terasa, která podle dávných slibů měla být daším územím pro rozvoj průmyslové zóny Borská pole.
Zatímco zde je místa dost a napojení na dálnici taky, nové haly se staví u Plzně nikoli na "brown" ale na "green fields" naposled u Koterova. Území bývalé Škodovky je asi opravdu nedoktnutelné.
Diskuse