Bulvární deník The Sun otiskl "ve veřejném zájmu" fotografie nahého prince

24. 8. 2012

Poradci anglického prince Charles hrozili tisku soudním stíháním, pokud budou publikovat fotografie nahého prince Harryho z party u biliárového stolu v jednom hotelu v Las Vegas. Fotografie nejprve vydal americký bulvární server TMZ, jemuž je zřejmě prodala jedna účastnice, kterou včera ostře kritizoval v deníku Daily Telegraph jiný účastník party v Las Vegas, přítel prince Harryho Arthur Landon, milionář, jemuž tatínek, obchodník se zbraněmi, odkázal jmění ve výši 200 milionů liber. Landon dívku, která fotografie prodala za 10 000 dolarů, označil za "zrádkyni".

Britský bulvární deník The Sun nejprve ve čtvrtek na titulní straně otiskl napodobeninu nahé fotografie prince Harryho, fotografii dvou mladých nahých lidí ve stejné pozici, jakou zaujal princ Harry. V pátek však The Sun otiskl i původní fotografii. Hájí se veřejným zájmem a tím, že je absurdní, aby fotografie na internetu zhlédly miliony lidí, avšak nebylo možné je publikovat v "našich nejpopulárnějších novinách".

Publikace se z právních kruhů setkala s kritikou. Podle mediálního právníka Marka Stephense nezosobňuje vydání nahých fotografií prince Harryho žádný veřejný zájem a "to, že jsou k dispozici v zahraničních médiích, neznamená, že britský zákon neplatí" List cynicky porušil zákon ve snaze získat publicitu".

Reakce na chování prince Harryho, soudě podle diskusních fór britských deníků, byla smíšená. Někteří argumentují: "Je mladý, svobodný, může si přece dělat co chce, nechte ho být," jiným se nelíbí, že se takto chová osoba, která symbolicky reprezentuje britskou monarchii, ještě jiní občané protestují, že se takto princ Harry chová za peníze britských daňových poplatníků.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
3473

Diskuse

Obsah vydání | 24. 8. 2012