Norské doky se budou podílet na stavbě robotického plavidla

12. 7. 2017

čas čtení 1 minuta
Norská firma Kongsberg Maritime podepsala s francouzskou offshorovou společností Bourbon and Automated Ships Ltd. (ASL) v Británii smlouvu o výstavbě první plně automatizované dopravní lodi na světě, katamaranu Hrönn.


Tři evropské společnosti pracují na průlomovém projektu výstavby robotické lodi, oznámila francouzská společnost v úterý.

Půjde o "první autonomní, plně automatizované a úsporné prototypové plavidlo pro námořní operace na světě," tvrdí Bourbon v tiskové zprávě.

V současnosti jsou využívány malé bezosádkové lodi pro operace v blízkosti pobřeží, ale neexistují technické bariéry pro výstavbu větších bezosádkových a automatizovaných plavidel.

Cílem je postavit automatizované plavidlo, které dokáže dopravit lehké náklady na energetické a rybářské farmy a poskytne zálohu pro případy mimořádných situací. Může být také využito pro podporu vědeckých a hydrografických misí.

ASL a Kongsberg od loňska pracují na návrhu katamaranu s názvem Hrönn.

Projekt se dopracoval k 37 m dlouhému plavidlu poskytujícímu větší dopravní kapacitu a flexibilitu.

Prototyp bude postaven v Norsku a bude působit na speciálním polygonu v Trondheimském fjordu pod dohledem norských námořních úřadů.

Kongsberg na svém webu tvrdí, že plavidlo bude zpočátku fungovat na dálkové ovládání. Po vyvinutí řídících algoritmů přejde k plně automatizovanému provozu.

Očekává se, že Hrönn bude postaven v norské loděnici Fjellstrand AS.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
8065

Diskuse

Obsah vydání | 14. 7. 2017