Murdochovy "seriozní" noviny se zaměřily na premiéra Gordona Browna

12. 7. 2011

Po likvidaci hrubě bulvárního plátku News of the World ze stáje vysoce neskrupulózního mediálního podnikatele Ruperta Murdocha, globálního "Vladimíra Železného" za to, že hackersky pronikal do mobilních telefonů celebrit, obyčejných občanů i politiků, je nyní britská veřejnost šokována zjištěním, že soukromí bývalého premiéra Gordona Browna porušoval protizákonně i údajně "seriozní" týdeník Sunday Times v době, kdy byl Gordon Brown labouristickým ministrem financí.

Z dokumentů a ze záznamu telefonního rozhovoru vyplývá, že týdeník Sunday Times zřejmě použil placených dvojníků Gordona Browna, aby o něm získal soukromé finanční a vlastnické informace.

Někdo z firmy News International se za týdeník Sunday Times r. 2000 vydával za Gordona Browna ve snaze získat soukromé informace o jeho kontu u banky Abbey National.

Brownovi se také obávají, že tímtéž způsobem získala Murdochova mediální firma News Internationl nezákonně důvěrné informace o jejich synu Fraserovi, o němž r. 2006 napsal bulvární deník Thge Sun, že trpí cystickou fibrózou.

Mluvčí Gordona Browna uvedla, že bývalý britský premiér "byl nyní informován o obrovském rozsahu proniknutí do jeho soukromého života". Pracovníci různých titulů Murdochovy korporace News International se opakovaně zaměřovali na bývalého premiéra Gordona Browna a snažili se získat přístup k jeho voicemailům a získat informace z jeho bankovního účtu, právnické informace i zdravotní informace o něm a jeho rodině.

Existují také důkazy, že soukromý detektiv využil pomoci policisty v činné službě, který prohledal celostátní policejní počítač a hledal v něm záznamy o Gordonu Brownovi.

Dokumentace o Brownově daňovém přiznání byla ukradena z jeho účetní firmy, a to prostřednictvím hackerského útoku proti počítačům v této firmě.

Brown byl terčem pozornosti pracovníků firmy News International po dobu deseti let. Některá tato činnost byla protizákonná.

Dále vyšlo v souvislosti s tímto skandálem najevo:

  • Reportér deníku News of the World se pokusil odkoupit telefonní seznam obsahující telefonní čísla příslušníků britské královské rodiny.
  • Terčem hackerských útoků měl být i princ Charles a vévodkyně z Cornwallu.
  • Britský konzervativní ministr kultury Jeremy Hunt oznámil, že předal žádost firmy News International o ovládnutí většinového podílu v televizi BSkyB britské protimonopolní komisi.
  • Rodina zavražděné dívky Milly Dowlerové jednala se zástupcem premiéra Nickem Cleggem o podezření, že její mobil se po jejím únosu stal terčem hackerských útoků reportérů z deníku News of the World. Rodina Dowlerové požaduje, aby Rebekah Brooksová, tehdejší šéfredaktorka News of the World, rezignovala na vysokou funkci ve firmě News International.
  • Premiér David Cameron se vyjádřil, že neměl informace, že šéfredaktor deníku News of the World věděl o hackerských útocích proti mobilním telefonům občanů, když ho zaměstnal, ale "jestliže toto ujištění bylo nepravdivé, byl bych nesmírně rozhněván a měl bych pocit, že jsem byl nesmírně podveden."

Získávání osobních informací bez souhlasu majitele dat je v Británii trestným činem od roku 1994.

Podrobnosti v angličtině ZDE ZDE

0
Vytisknout
4622

Diskuse

Obsah vydání | 13. 7. 2011