Britové demonstrují proti astronomickému zvyšování železničního jízdného na zprivatizované železnici

2. 1. 2018




Železnice, jako skoro všechno v Británii za vlády konzervativců, tedy školy, univerzity, zdravotnictví, policie a vězeňství, jsou v pokročilém stavu rozkladu. Jízdné na železnici je astronomické, přitom je železniční doprava nepříjemná a nespolehlivá. V sedmimilionovém Londýně trpí cestující dojíždějící do práce v přeplněných vlacích, kde je místo jen k stání, zatímco velká část vlaků jezdí pozdě nebo bývá zrušena.

Demonstrace vyvolalo pravidelné, novoroční zvýšení železničního jízdného, které je letos pro dlouhodobé jízdenky celých 3,6 procent, je to daleko vyšší zvýšení než inflace.

Pro informaci: měsíční železniční jízdenka na vzdálenost 90 km z londýnského nádraží St. Pancras směrem na jihovýchod Anglie stojí 14 500 Kč. Od roku 2010 stouply ceny železničního jízdného v Anglii o cca 40 procent. Cestující si stěžují, že jezdí v přeplněných, nespolehlivých, čtyřicet let starých vlacích.

Severní Anglie má nejhorší soukromé železniční firmy v celé zemi. V období před letošními Vánocemi přijelo 72,5 procent vlaků soukromé firmy First Rail Hull buď pozdě, anebo byly vlaky vůbec zrušeny. Firma Virgin Trains, jejíž jízdenka z Manchesteru do Londýna (vzdálenost 330 km), kterou si nekoupíte předem, stojí 169 liber (4732 Kč) dokázala v období od 19. listopadu do 23. prosince provozovat jen 31 procent vlaků na čas.

Labouristická strana slibuje znárodnění britských železnic. V současnosti paradoxně provozují některé britské tratě státní evropské železnice, jako například holandská a německá.


Podrobnosti v angličtině ZDE



0
Vytisknout
3057

Diskuse

Obsah vydání | 3. 1. 2018