Obrovský úspěch ruských trollů: Americká média léta široce citovala komentátorku z Twitteru, která neexistuje

6. 11. 2017




Jenny Abrams sledovalo na Twitteru asi 70 000 lidí. Její výroky, podporující ultrapravicové konfederační snahy, ale i výroky, které neměly nic společného s politikou, byly široce citovány ve článcích v amerických i světových periodikách, jako je   Bustle, U.S. News and World Report, USA Today, místní verze televize Fox News, InfoWars, BET, Yahoo Sports, Sky News, IJR, Breitbart,   Washington Post, Mashable, New York Daily News, Quartz, Dallas News, France24, HuffPost, The Daily Caller, The Telegraph, CNN, the BBC, Gizmodo, The Independent, The Daily Dot, The Observer, Business Insider, The National Post, Refinery29, The Times of India, BuzzFeed, The Daily Mail, The New York Times,  a samozřejmě   Russia Today a  Sputnik.

Abramsová šířila široce komplikované konspirační teorie a xenofobii. Vyvolávala tím kontroverzi a protesty od celebrit, které buď se s ní svářily - anebo s ní souhlasily.

Její účet na Twitteru byl vytvořen r. 2014. Americký Kongres při svém vyšetřování zjistil, že Jenny Abrams neeexistuje a její účet vytvořila a dlouhodobě provozovala farma trollů z Petrohradu v Rusku.

Její email jennnabrams@gmail.com byl zrušen. Firma Google se odmítla novinářům vyjádřit k tomu, zda k zrušení došlo proto, že Google zjistil, že účet provozovali ruští trollové.

Podrobnosti v angličtině ZDE
 
0
Vytisknout
5867

Diskuse

Obsah vydání | 9. 11. 2017