Tunel bude. Tunel nebude. Tunel možná přecijen bude...

27. 3. 2017 / František Řezáč

čas čtení 3 minuty
Vysokorychlostní tratě (VTR) plus elektrifikace rovná se (český) kapitalismus. Z toho by měl i soudruh Vladimír Iljič radost. Jak daleko je ministerstvo dopravy od Berouna? Asi hodně. Jeli někdy úředníci vlakem třeba na Karlštejn? To je opravdový zážitek. Jezdím do Prahy poměrně často a mezi Rokycany a Popovicemi u Berouna to opravdu odsejpá 140 kilometrů za hodinu. Od Plzně se staví 4,5 km dlouhý tunel, ale ten bude brzy hotový a tak budeme mít potěšení z rychlé jízdy ze z Plzně až do těch Popovic. Jenže pak začínají pomalé jízdy. Poznáte je podle žlutých velkých cedulí s písmeny Z - začátek a K - konec pomalé jízdy. Ta jde podle situace na 70 ale taky někde na 40 km/h. Když se podíváte z okna uvidítě dělníky opravující trať, která se stává už pomalu nafurt jednokolejkou.



Proto jezdí rychlíky, včetně pendolina z Plzně do Prahy, bratru jeden a půl hodiny na sto kilometrů. Totéž je i na úplně zrekonstruované trati z Plzně do Chebu. Stálé pomalé jízdy u Kozolup a mezi Ošelínem a Pavlovicemi, kde je jakýsi nepovedený můstek. Na úseku z Plané do Mariánských Lázní je kritický úsek v lese u rybníka Regent a Kosího Potoka. Když je dlouho sucho, začne se násep propadat a koleje vlnit, protože byla trať postavena na močále.

Slibovaná důkladná rekonstrukce trati Plzeň - Domažlice se po protestech místních zahrádkářů, Sokolů a hasičů smrskla ve velké části na původní jednu kolej. O tom jsem již dříve psal tady:  http://blisty.cz/art/84185.html 

To je tah na Mnichov s ostudnou dobou jízdy 5 hodin. Žádná VTR Praha - Mnichov nebude, to je jen kýžený fetiš rádobyodborníků. VTR bude možná(!!!) někdy v roce 2050 z Drážďan přes Prahu a Brno do Vídně.

Já se z pomalých jízd raduju, jako důchodce nikam nespěchám a vždycky vyjedu radši dřív. Údolí Berounky i Mže (ona je to mimochodem Mže až do Prahy) jsou překrásná. Mám je procestována pěšky i na kole. Horší to mají lidé, kteří chtějí včas dorazit do práce. Kupodivu se to týká čím dále více mladých lidí, kteří nechtějí mít starosti s autem a parkováním a jezdí vlakem. Oni se toho tunelu z Berouna na Smíchov dočkají, my už ne... Nebo..?

Jak to bude v "zaostalé" Indii, zde:

http://ekonomika.idnes.cz/indie-zacina-stavet-vysokorychlostni-zeleznici-f6k-/eko-doprava.aspx?c=A170325_190208_eko-doprava_suj

Co kdybychom si pozvali ty Japonce taky?                      

0
Vytisknout
9562

Diskuse

Obsah vydání | 29. 3. 2017