Al Jazeera potlačila článek kritizující brutální porušování lidských práv v Saúdské Arábii

19. 12. 2015


Katarská televize Al Jazeera zablokovala světu - s výjimkou USA - článek na svém serveru, kritizující brutální porušování lidských práv v Saúdské Arábii. Článek s titulkem "Saúdská Arábie zneužívá terorismu jako výmluvy pro porušování lidských práv" informuje o tom, že 50 lidí v Saúdské Arábii má být popraveno za údajné teroristické zločiny. Článek také kritizuje saúdský útlek menšinového šiitského obyvatelstva i vztah Saúdské Arábie s USA.

Autorem článek je lidskoprávní právník a profesor práva na Georgetown University Arjun Sethi. Většina Sethiho kritiky byla už mezinárodně zveřejněna v médiích.

Televizi Al Jazeera finaancuje katarská monarchie, jíž vládne šejk Tamim bin Hamad al-Thani. Ten je spojencem Saúdské Arábie v boji proti syrské vládě a účastní se saúdské války proti vzbouřencům Houthi v Jemenu.

Na dotaz britského deníku Independent konstatovala Al Jazeera, že prý vyšetřuje, proč údajně "některé naše články" nejsou v různých částech světa k dispozici.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
2010

Diskuse

Obsah vydání | 21. 12. 2015