Proč nedá Reflex na obálku rodinu vzdělaných Syřanů se zraněným dítětem v náručí? Protože by si to jeho čtenář nekoupil...

ČR není "Západ", odmítá jeho standardy

28. 5. 2015 / Kryštof Kozák

Chtěli bychom si žít jako ve Skandinávii, ale brání nám v tom hlavně naše vlastní omezené uvažování. Není to pouze zkostnatělé školství, kde je Babička stále biblí a kdo neumí vysypat z rukávu „pýcha pytel pysk netopýr slepýš pyj“, tak má za pět. Jde hlavně o médii obratně přiživovanou nechuť ke všemu cizímu a odlišnému, která snadno přerůstá v podprahovou nenávist, v poslední době zejména vůči všem muslimům. Proč vlastně jenom podprahovou? Naštěstí pořád platí § 355 a 356 Trestního zákoníku o hanobení a podněcování k nenávisti, i když policie není příliš důsledná v jejich vymáhání.

Nejpalčivěji se otázka nedostatku tolerance vynořuje u přijímání syrských uprchlíků, ve které se česká vláda i většina médií a veřejnosti chová alibisticky a ve svých důsledcích ostudně. Průzračně to vyjde najevo ve srovnání se Švédskem, které ač z hlediska počtu obyvatel menší než Česká republika, dokáže přijmout ročně desítky tisíc uprchlíků. Bylo by nefér nezmínit, že tím samozřejmě vznikají i problémy a švédská protiimigrační strana má v parlamentu solidních 13 procent hlasů.

To ale nic nemění na tom, že Švédové chápou svůj podíl zodpovědnosti na světovém dění a snaží se pomoci těm, kteří to v současnosti nejvíce potřebují. Myslet si, že rodiny uprchlíků ze Sýrie vychytrale používají občanskou válku, aby se dostaly ke štědrým sociálním benefitům, případně aby se dostaly na Západ, kde chtějí zabít co nejvíc „bílých“, je poměrně závažná intelektuální chyba, za kterou nese odpovědnost jak nedostatečné české školství, tak morálně zkorumpovaná mediální scéna (pseudovtipná, ale ve své temné podstatě rasistická obálka Reflexu tomu nasadila korunu. Proč tam nebyla rodina vzdělaných Syřanů se zraněným dítětem v náručí? Protože si v Reflexu myslí, že by si to nikdo nekoupil... Dokážete si přestavit podobnou pseudovtipnou obálku o židech utíkajících z Německa v roce 1936?

V různých etapách v historii potřebovali zranitelní a utlačovaní lidé pomoc od těch, co tak zranitelní a tak utlačovaní nebyli, ať už to byli černoši v USA, Rusové prchající před bolševismem, židé před nacismem, liberální Španělé před Frankem, či koneckonců i většina emigrujících Čechů. Dnes je řada zejména na Syřanech, které opravdu nelze dávat do jednoho pytle s paštúnskými Táliby, i když také mají rádi jednoho Boha. 

Řešení komplexního problému s uprchlíky rozhodně není snadné a vyžaduje hodně energie, dobré vůle i peněz daňových poplatníků. Pokud však nechceme vyhodit i ty poslední zbytky morální odpovědnosti, nemůžeme se tváří v tvář tak drastickému lidskému utrpení za našimi hranicemi stavět alibisticky zády (pro technokraty: už proto, že export tvoří cca 88 % českého HDP). Lze být i konkrétní: například Univerzita Karlova má řadu volných ubytovacích i stravovacích kapacit pro desítky rodin uprchlíků. Spousta studentů by se navíc ráda naučila základy arabštiny, do CV se jim to jednou bude dost hodit. Na oplátku by mohli učit uprchlíky základy češtiny. Napadlo to na rektorátu někoho? 

Na závěr trochu smutná kulturní vložka – tipněte si, která píseň má na Youtube více shlédnutí: 

Banana Split A Jeho Moralisté - Celník (2005)


Španělskej celník a fízly z Malty

vytahujou z vody imigranty,

každý ráno, když se rodí den


Afrika má málo a Evropa moc,

netuší jak černá je africká noc

a ráno, když není co žrát


Aicha chtěla studovat a Ahmed měl hlad,

na Vánoce od OSN šunku fasovat

a taky šprcky, prej je černejch moc


Chceš mít svý práva a dobře si žít,

zkus s černym bendem na sever prorazit,

world music, to má bílej rád


Tak vodlož svý kvéry a bongo si vem,

svět není jenom Kongo a hudba patří všem

ženský, chlast a rock and roll


Španělskej celník a fízly z Malty

Sahara Blues zpívaj s imigranty,

ráno, když se rodí den.


Na youtube další trefná píseň od stejné skupiny, „Demokrat“.


Ortel – Mešita (2013)


V zemi křesťanů, mešita stojí, 

Ať mi někdo z vás na to odpoví, 

Proč kostel nestaví v arabských zemích 

A proč země má všude je pro smích? 

Je to prokletí, cítím se v zajetí mediálních lží 

A strachem o děti. 

Nebudu ti lhát i ty se budeš bát 

Až v burce budou stát a modlitbu svou řvát. 


Cítit se budou v právu 

Ti v tom černým hávu 

Útočí jen v davu a svatou válku ctí. 

Pro Aláhovo slávu, uříznou ti hlavu 

Mají jen o to snahu, zastavme šílenství! 


Cítím se podveden, když ti, co vedou zem, 

Diskutovat chtěj s arabským vrahem. 

Xenofobní strach bije na poplach 

Řeknu jen pár vět 

"Nechci multi-kulti svět!" 


Kde nenávist je ctnost a vražda poslušnost, 

Kde ukamenujou klidně ženu tvou, 

Tam kde trhavinou pravdu určujou, 

Tam roste černej květ s názvem Mohamed. 


Cítit se budou v právu 

Ti v tom černým hávu 

Útočí jen v davu a svatou válku ctí. 

Pro Aláhovo slávu, uříznou ti hlavu 

Mají jen o to snahu, žijou pro vítězství! 


Cítit se budou v právu 

Ti v tom černým hávu 

Útočí jen v davu a svatou válku ctí. 

Pro Aláhovo slávu, uříznou ti hlavu 

Mají jen o to snahu, žijou pro vítězství! 


Cítit se budou v právu 

Ti v tom černým hávu 

Útočí jen v davu a svatou válku ctí. 

Pro Aláhovo slávu, uříznou ti hlavu 

Mají jen o to snahu, zastavme šílenství!


Podle mne text Ortelu jasně porušuje § 355 i 356 Trestního zákoníku – Ortelu ortel! 

Možná by krásná velká mešita s kulturním centrem a školou byla přesně to, co bychom potřebovali, třeba rovnou vedle Hradu na místě plánovaného Kaplického blobu...  Tak bychom konečně strčili do kapsy i Švédy. 


0
Vytisknout
7666

Diskuse

Obsah vydání | 29. 5. 2015