ČSA - Stockholm Arlanda, sobota 17. prosince - aneb lépe už to nejde?

6. 1. 2012

čas čtení 2 minuty

Pravidelně cestuji mezi městem Stockholm ve Švédsku a Prahou. Velmi často cestuji s Českými aeroliniemi a musím říci, že nepatří mezi leteckou společnost, kterou volím na prvním místě, píše Petr Roupec.

Důvodem je heslo, kterým se pravděpodobně řídí všichni zaměstnanci této letecké společnosti: "cestující nas moc nezajímají".

Cestování začíná nepříjemně již v Praze na Ruzyni při odbavení. Ačkoliv je každý cestující donucen odbavit se sám, tak by u "baggage drop off" přepážky očekával odbavení v řádu několika minut. Opak je pravdou - na této přepážce obyčejně stráví cestující kolem půl hodiny. České aerolinie zřejmě nepochopily smysl této přepážky.

Avšak k napsání této glosy mě přivedlo chování či přístup ke svým pracovním povinnostem posádky výše zmiňovaného letu, které je spíše pravidlem než výjimkou. Boarding na let OK495 naplánován na 7:15 - v 7:15 se dostavila posádka z čehož vyplývá, že cestující mající povinnost být na bráně 30 minut před odletem, museli čekat až do 7:30 a nastupovat do nevytopeného letadla. Též chování posádky a uspořádání letadel mi přijde zvláštní. Ačkoliv na zmiňovaném letu nebylo obsazeno ani jedno ze čtrnácti sedadel business class, tak posádka i přesto odělila tento prostor od cestujících v economy a velmi nelibě nesla cestující používající toaletu na přídi letadla.

Pravděpodobně tak posádka činila pro svoje pohodlí. Též mi přijde podivné, proč České aerolinie vybavují čtvrtinu letadla určeného na krátké lety takovým množstvím sedadel business class. Činí tak v době, kdy všechny konkurenční společnosti od tohoto ustupují a nabízejí kategorie economy plus či podobné.

Nemohu říci, že by se posádka letadla chovala špatně či nebyla milá, ale do profesionality a úrovně služeb, jež poskytují konkurenční společnosti, například Lufthansa, mají opravdu daleko.

Proto se jako daňový poplatník a občan, a tudíž spolumajitel této společnosti táži managementu - opravdu to nelze dělat lépe? Je cestující zákazník, nebo se jedná o někoho kdo obtěžuje Vaše zaměstnance?

Podepsán Váš cestující

Petr Roupec

0
Vytisknout
11782

Diskuse

Obsah vydání | 9. 1. 2012