Al Džazíra: Čína vyhostila naši reportérku

8. 5. 2012

čas čtení 1 minuta

Anglické vysílání televize Al Džazíra bylo nuceno uzavřít svou pekingskou kanceléř poté, co čínské úřady odmítly obnovit akreditaci její reportérky Melissy Chanové i poskytnout akreditaci jakémukoliv jinému reportérovi z Al Džazíry.

Novinářské organizace varují, že je to vážnou hrozbou práci zahraničních novinářů v Číně.

Chanová je americká občanka. Pracovala pro anglické vysílání Al Džazíry, pro nějž pracují významné anglosaské celebritky, včetně věhlasného britského moderátora Davida Frosta, pět let. Čína doufala, že Chanová jako etnická Číňanka bude o Číně informovat pozitivněji než jiné mezinárodní mediální organizace.

Chanová však odvysílala investigativní reportáže o tajných věznicích v Číně, o pronásledování Liu Xia o korupci čínských státních a stranických činitelů a o smutku rodin, jimž při zemětřesení v Sichuanu zahynuly děti.

Al Džazíra uvedla v prohlášení, že její reportáže z Číny byly prvotřídní kvality a byly v souladu s postojem stanice, kterou Al Džazíra praktikuje ve všech zemích světa:

"Systematicky dáváme prostor hlasu umlčovaných a někdy to vyžaduje drsné zpravodajství odkudkoliv na světě. Doufáme, že Čína oceňuje integritu našeho zpravodajství a naší novinářské práce," uvedl Salah Negh, šéf zpravodajství.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
5194

Diskuse

Obsah vydání | 9. 5. 2012