Murdoch kvůli zuřivé opozici v parlamentu stáhl žádost o koupi BSkyB

14. 7. 2011

Mediální magnát Rupert Murdoch ve středu stáhl žádost o koupi britské mediální společnosti BSkyB, když v parlamentu na jeho adresu padaly nepřátelské komentáře napříč politickým spektrem - v souvislosti s rozsáhlou trestnou činností prováděnou redakcí jednoho z jím vlastněných listů.

Murdochův krok jen o několik hodin předešel plánované parlamentní hlasování, které by podle všeho jeho žádost zamítlo.

Nicméně Murdochova společnost News Corp stále vlastní 39% podíl ve společnosti BSkyB, jež provozuje televizi Sky News a lukrativní placené televizní kanály.

Skandál s ilegálním odposlechy prováděnými redakcí Murdochova listu News of the World vyvolal tlak na větší formální regulaci britského tisku, který je zatím - až na drakonické zákony o pomluvě - regulován pouze dobrovolným kodexem.

Murdoch, jeho syn James a bývalá redaktorka News of the World Rebekah Brooksová byli na příští týden povolání před parlamentní legislativní komisi. Murdoch coby občan USA ovšem výzvě vyhovět nemusí.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

0
Vytisknout
2076

Diskuse

Obsah vydání | 14. 7. 2011