Guardian po devíti dnech a 200 stížnostech rozvázal spolupráci s pravicovým komentátorem

27. 8. 2012

Joshua Treviño je pravicový a republikánský americký polemik. 15. srpna 2012 ho najala americká redakce deníku Guardian. Vyvolalo to obrovskou protestní kampaň. Server Electronic Intifada a aktivisté z kampaně pro solidaritu s Palestinou stáli v jejím pozadí. Poukazovali na to, že 25. června 2011 Treviño poslal Twitterem tento vzkaz: "Milá izraelská armádo. Pokud zastřelíte nějaké Američany, kteří jsou na palubě nové flotily pro Gazu - no, většina Američanů s tím souhlasí." Kritikové to považovali za výzvu k zabíjení členů flotily pro Gazu v roce 2011. V roce 2010 na palubě flotily zahynulo devět osob.

Druhá stížnost na Joshuu Treviña se týkala jeho článku zveřejněného v deníku Guardian 28. února 2011 o republikánském vyšetřování radikalizace islamistů, u něhož nebylo uvedeno, že Treviño je zaměstnanec serveru Malaysia Matters a má potenciální konflikt zájmů. Nezveřejnění informace o potenciálním střetu zájmu bylo porušením editorských předpisů deníku Guardian. V důsledku toho Guardian ukončil spolupráci s Joshuem Treviñou na základě oboustranné dohody.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
3183

Diskuse

Obsah vydání | 27. 8. 2012