17. 8. 2020 / Hannah Čulík-Baird
José Esteban Muñoz (1996) "Ephemera as Evidence: Introductory Notes to Queer Acts." Women and Performance. Vol. 8, Iss. 2. pp. 7-8.
Tento týden jsem četla výše citovaný článek od José Esteban Muñ...
Pozvánka
23. 7. 2020
Uvidíme se na 46.
Letní filmové škole Uherské Hradiště. A pochopitelně nepůjde o
pohyblivé obrázky, ale i pohyblivé texty, které otevírají nové perspektivy.
(Pozn. red. Za pokračující koronaviro...
5. 7. 2020
Kdo může povědět všechna podobenství,
jež usvědčují národy bez knih,
nehovořící řečí srozumitelnou?
Ani umí-li všechny řeči,
nedovede vylíčit jejich bezmoc.Veršovaná předmluva k evangeliu, autor...
3. 7. 2020
Proč je tak těžké změnit naše chování? Německý filozof Peter Sloterdijk vysvětluje, jak je to spojeno s klimatickou krizí.
3. 6. 2020
Pokud jde o velké civilizace lidské historie, pero bylo možná silnější než meč.
26. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Chci se znovu vrátit k tématice, kterou jsem v Britských listech
nakousl o posledním víkendu (21. května). Aby rovněž aspoň
trochu bylo vidět, že ani sám „kantor“ nezpívá vždy snadno.
(Je to od l...
22. 5. 2020 / Karel Dolejší
Když Aleksandr Grin roku 1925 v povídce Šedý automobil předložil provokativní tezi, že moderní kultura je ve skutečnosti určena nikoliv lidem, ale strojům, mohlo se snadno zdát, že jde jen o jeden...
15. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Především řecké „syn“ = „spolu“, a „opsis“ =
„vidění“ (později třeba též „předvedení“). A „eu“
= „dobrý“, a „aggelion“ = „zpráva“ či „poselství“.
Jde tu o křesťanské texty, mající toho víc spo...
15. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Kupodivu málokdy stačí něco opakovaně psát kolem toho, že když
člověk něco řekne nebo napíše, automaticky to neznamená u
možného adresáta, že je s mluvčím či pisatelem na
stejné interpretační ...
11. 5. 2020 / Miloš Dokulil
Na počátku jakékoliv tematicky nějak cílené debaty, pokud nejde
o zcela novou problematiku bez výchozích orientačních údajů
(leč někdy i tam), míváme skoro vždycky už nějak z vlastní
minulosti vzeš...