Komerční tlaky brání občanům ve volném užívání českého jazyka
9. 8. 2012 / Jan Čulík
Český olympijský výbor zakázal muzeu vidlí olympiádu. Prostřednictvím své marketingové agentury pořadatelům "olympiády v Muzeu vidlí" zaslal dopis, v němž je upozornil na to, že pojem "olympijské" v názvu her užívají neoprávněně.
Neuvěřitelné. Zvednou se Češi proti omezování a cenzuře vyjadřovacích schopností ve svém vlastním jazyce?
Příště si někdo označí jako obchodní značku výrazy "láska", "dobro", "svoboda", "lidskost"? A úřady v ČR, předstrašeně ustupující komerčním tlakům, mu to schválí?
Útokem na jazyk vždycky začíná útok na svobodu. A nakonec teče krev.
To, že se komerční firmy v Británii chovají arogantně, a britské úřady v této věci jako pitomci (před zahájením Olympijských her v Londýně vyvolávala exkluzivní práva na olympijskou značku velkou mediální kontroverzi) přece neznamená, že si i Češi musejí nechat cenzurovat jazyk.
Podrobnosti: ZDE
Diskuse