13. 1. 2015 / Bohumil Kartous
„Ukázalo se, že skoro dvě třetiny dotázaných učitelů se s kyberšikanou setkalo (nemusela se týkat jejich osoby) a více než 90 % všech učitelů považuje kyberšikanu za něco, co je ohrožuje,“ řáká Lad...
12. 1. 2015 / Bohumil Kartous
Debata kolem novely školského zákona odhaluje střet zájmů mezi odborníky i nedůsledný přístup zřizovatelů k řešení segregace na školách. Rozpory panují i v tom, jakou roli mají hrát ve školní přípr...
6. 1. 2015 / Bohumil Kartous
Podpora oborů dle potřeb trhu práce, s tímto záměrem chce podnikatelská sféra, při aktivním podílu MŠMT, zvýšit zájem veřejnosti o technické vzdělávání. Má škola zprostředkovat dětem témata spojená...
23. 12. 2014 / Bohumil Kartous
Analytické centrum Glopolis zveřejnilo zprávu, která přináší vizi rozvoje české společnosti. Nerovnost v přístupu ke vzdělávání vidí jako významnou bariéru. S tím souvisí vlekoucí se kontroverze na...
22. 12. 2014
V reakci na článek "Redukční kůra na Fakultě Jana Palacha
aneb 'Implementace novely Vnitřního mzdového předpisu UK'" kol. Švédy z
FF UK zasílám relevantní informace k Vnitřnímu mzdovému p...
22. 12. 2014
Podstata problému tkví v mizerném financování vysokých škol, v systému přidělování grantů, špatném hospodaření univerzity a jednotlivých fakult a nezájmu většiny akademických pracovníků (o veřejnos...
18. 12. 2014 / Bohumil Kartous
"Jak si mladí lidé pamatují druhou světovou válku? Na základě uměleckých děl, muzeálních památek, filmových blockbusterů, rodinných fotoalb a komiksu Maus," říká Andrea Průchová, generátor projektu...
18. 12. 2014 / Bohumil Kartous
O čem nelze jasně mluvit, o tom je třeba mlčet. Jasně mluvit lze pouze o tom, co lze zároveň jasně (mechanicky) reprodukovat. Mechanická reprodukce je důležitá, protože na ní lze založit jasné hodn...
18. 12. 2014 / Jan Čulík
V souvislosti se zprávou, že univerzita v Amsterodamu se rozhodla zlikvidovat česká, polská a chorvatská studia, publikoval k této věci tento týden literární server H7O nakladatelství Host rozhov...
17. 12. 2014 / Bohumil Kartous
Ministr Chládek využil svého vystoupení na Radě Evropy pro vzdělávání k tomu, aby loboval za zájmy českého průmyslu. Skutečné priority zdůraznil jen okrajově. Jedná v rozporu se Strategií 2020, kte...