Je to možné?
26. 4. 2005 / Igor Daniš
Na Slovensku sa budú opakovať maturitné testy z matematiky. Bude ich opakovať jedna štvrtina maturantov, ktorá si zvolila náročnejšiu verziu A. Z 2 714 testov bolo 1 471 omylom predložených aj so ...
26. 4. 2005 / Igor Daniš
Na Slovensku sa budú opakovať maturitné testy z matematiky. Bude ich opakovať jedna štvrtina maturantov, ktorá si zvolila náročnejšiu verziu A. Z 2 714 testov bolo 1 471 omylom predložených aj so ...
21. 4. 2005 / Igor Daniš
Na Slovensku je tesne pred schválením v parlamente zavedenie školného na vysokých školách. Školné ma byť chytrým ťahom v európskom priestore, ktoré dovedie zaostávajúce univerzity v jednotlivých ...
7. 4. 2005 / Michal Giboda
Jedním z málo rozvíjených metodických postupů ve školství je propojení vědeckých poznatků s jejich vizuální podobou, anebo jinak, propojení struktur a funkcí. Zní to vznešeně, ale jde o aplika...
23. 3. 2005 / Radek Sárközi
Projekt Internet do škol zřejmě vstoupí do dějin českého školství jako nejpodivnější investice, při které se neefektivně vynaložila skoro miliarda korun. Mezi kandidáty na druhé místo patří projekt...
10. 3. 2005 / Milan Kulhánek
Dovolil jsem si napsat k současnému školství několik postřehů zezdola.
1. 3. 2005 / Rudolf Převrátil
Argumentace poslance ODS Waltera Bartoše ve prospěch školného na vysokých školách, o níž se opírá Radim Valenčík ve svém článku "Paradoxy diskuse o školném" je natolik nesolidní, že vyžaduje odpo...
1. 3. 2005 / Radim Valenčík
Když jsem psal pro Britské listy článek Paradoxy diskuse o školném, tiše jsem doufal, že přispěje ke korektnosti diskusí na dané téma. Hned první ohlas Přestaňme snít o New Labour, pokud sociální s...
28. 2. 2005 / Jan Drahokoupil
Nastavení vzdělávacího systému je bezesporu zásadní problém na cestě k sociálně spravedlivému a lidskému prostředí. Narozdíl od Radima Valenčíka a jiných si však nemyslím, že by se česká levice m...
25. 2. 2005 / Radim Valenčík
Projednávání senátního návrhu na zavedení školného v posledních únorových dnech obnažilo hned dva paradoxy, které se neustále objevují v diskusi o školném na vysokých školách. První spočívá v to...
24. 2. 2005 / Ondřej Hausenblas
Všimli jste si, jak často se u nás píše a diskutuje o zákonu, o nařízení, vyhlášce, možná i o kodexu, a jak málo se vede diskuse (a tím méně se i jedná) o tom, co se musí dělat, co se musí dít,...