BRITÁNIE:
11. 9. 2006
Nesčetné množství českých studentů opisuje své seminární práce z internetu. Stejný problém mají i vysoké školy v Británii, avšak tam nyní zavádějí univerzity účinná protiopatření. Univerzita v Cove...
9. 9. 2006 / Jaromír Máša
Jednou z věčných otázek a věčných "podpultovek" našeho publika je, zda za vzdělávání platit, anebo ne. Jedno i druhé už tady bylo, nicméně výsledné požadavky nevycházejí nikdy ze zkušenosti, a...
8. 9. 2006 / Radek Sárközi
Tento článek obsahuje přehled změn, které by bylo dobré ve školství udělat v horizontu několika málo let. Doufám, že podnítí věcnou diskuzi nad jednotlivými problémy.
4. 8. 2006 / František Augusta
Na našich školních frontách, oproti politické situaci, vládne klid. Vzhledem k tomu, že máme za sebou polovinu prázdnin, troufám si tvrdit, že je to klid před bouří. Zatímní bezvládí, zapříčiněné r...
Další svědectví:
30. 6. 2006
Četl jsem Váš sloupek a musím reagovat, určité zážitky a zkušenosti mi v tuto chvíli nedají
být chladným, byť se úplně do důsledku nebudu držet vašeho tématu, píše Petr Pojar.Když jsem v roce 199...
29. 6. 2006 / Miloš Dokulil
Koaliční smlouva uvádí některé principy jen značně obecně, bez žádoucí konkretizace. Pokud jde o základní a střední vzdělávání, jsou v tomto rámcovém programu koalice přinejmenším DVA kritické body...
29. 6. 2006
Od roku 1992 učím na středních školách ekonomické předměty, píše Jaroslav Obermajer. Předtím jsem pracoval jako podnikový ekonom. Od roku 1992 se úroveň školství viditelně podstatně zhoršila. Není ...
29. 6. 2006 / Jan Čulík
Blíží se konec školního roku, na vysokých školách už zkoušky proběhly. Mám tu a tam kontakty s českými univerzitními studenty a i když nemám žádné příliš velké iluze o kvalitách britského vysokéh...
27. 6. 2006
Když si mladý člověk bude muset vzít půjčku na své studium, tak
si sakramentsky rozmyslí, do jaké školy půjde, aby mu pak zaměstnání (kde
využije své vzdělání) umožnilo splatit dluh!
Reakce na...
26. 6. 2006 / Boris Cvek
Již asi od svých šestnácti let se zabývám na vlastní pěst studiem filozofie. Postupně jsem tak dospěl k názoru, že dnes je jedním z nejdůležitějších jejích témat intelektuální úsilí přírodní vědy. ...