20. 11. 2006 / Michal Giboda
Když se paní učitelka ve druhé třídě pro mimořádně nadané děti na základní škole Máj II v Českých Budějovicích zeptala posádky raketoplánu, proč si zvolili za kapitánku holku, tři kluci...
20. 11. 2006
Angličtí univerzitní studenti vypracují chartu studentských práv, která bude obsahovat to, co očekávají od vysokých škol, jimž nyní platí 3000 liber ročně. Mimo jiné chtějí, aby se jim učite...
2. 11. 2006
ČTK reflektuje probíhající debatu v Británii o tom, co tam znamenalo zavedení univerzitního školného. ZDE ČTK ovšem má ve zprávě chybu, protože univerzitní školné nebylo zavedeno po celé Británi...
10. 10. 2006 / František Augusta
Proč rozcestí, proč otazník? Na některých pedagogických fakultách jsou zřizovány nejen katedry didaktické technologie, ale i katedry inženýrské pedagogiky. Ve školství takto vzniká situace, na kt...
BRITÁNIE:
11. 9. 2006
Nesčetné množství českých studentů opisuje své seminární práce z internetu. Stejný problém mají i vysoké školy v Británii, avšak tam nyní zavádějí univerzity účinná protiopatření. Univerzita v Cove...
9. 9. 2006 / Jaromír Máša
Jednou z věčných otázek a věčných "podpultovek" našeho publika je, zda za vzdělávání platit, anebo ne. Jedno i druhé už tady bylo, nicméně výsledné požadavky nevycházejí nikdy ze zkušenosti, a...
8. 9. 2006 / Radek Sárközi
Tento článek obsahuje přehled změn, které by bylo dobré ve školství udělat v horizontu několika málo let. Doufám, že podnítí věcnou diskuzi nad jednotlivými problémy.
4. 8. 2006 / František Augusta
Na našich školních frontách, oproti politické situaci, vládne klid. Vzhledem k tomu, že máme za sebou polovinu prázdnin, troufám si tvrdit, že je to klid před bouří. Zatímní bezvládí, zapříčiněné r...
Další svědectví:
30. 6. 2006
Četl jsem Váš sloupek a musím reagovat, určité zážitky a zkušenosti mi v tuto chvíli nedají
být chladným, byť se úplně do důsledku nebudu držet vašeho tématu, píše Petr Pojar.Když jsem v roce 199...
29. 6. 2006 / Miloš Dokulil
Koaliční smlouva uvádí některé principy jen značně obecně, bez žádoucí konkretizace. Pokud jde o základní a střední vzdělávání, jsou v tomto rámcovém programu koalice přinejmenším DVA kritické body...