S učitelstvím to není tak jednoduché
25. 8. 2008
Reakce na článek Jana Čulíka - "Škola sto let za opicemi" . Pohled na situaci je vždy ze dvou stran, píše čtenář Miroslav Špatný. Pohled"zevnitř", tedy člověk kterého se daná situace přímo t...
25. 8. 2008
Reakce na článek Jana Čulíka - "Škola sto let za opicemi" . Pohled na situaci je vždy ze dvou stran, píše čtenář Miroslav Špatný. Pohled"zevnitř", tedy člověk kterého se daná situace přímo t...
20. 8. 2008 / Milan Šveřepa
"Pravdou zůstává, že nikdo z nás nechtěl té hbité paní kazit radost tím, že by jí oznámil, že nejsme na Učitelství pro základní školy a retardované." ZDE V diskuzi Britských listů o českém uči...
19. 8. 2008 / Bohuslav Sedláček
Text Miriam Prokešové mne v mých vzpomínkách zanesl zpět na pedagogickou fakultu. Nepřináší z hlediska výchovy a vzdělávání nic nového, pouze obecné fráze. Stejně tak, troufám si tvrdit, v...
19. 8. 2008 / Miriam Prokešová
Naši učitelé, tedy učitelé v Čechách, netrpí ani tak dnes tolik známým a moderním syndromem vyhoření. Nazvala bych to jinak -- jsou to učitelé ne vyhořelí, ale "převálcováni." Svědčí o tom i mn...
19. 8. 2008
Děkuji za článek Jana Čulíka "Škola sto let za opicemi", po přečtení několika předchozích - dle mě - velmi autoritářských - článků jsem začal propadat panice ... navíc mi přijde, že to dnes ...
19. 8. 2008
Před nedávnem jsem si přečetla článek své bývalé spolužačky , která se vyjadřovala k našemu, částečně společnému, studiu. Její názor považuji za velmi shovívavý. Studovala jsem obor ...
18. 8. 2008
Zatím ještě učím na SPŠ a VOŠ Kladno. Váš článek "Škola sto let za opicemi" mne přinutil, ačkoliv to nemám příliš ve zvyku, reagovat. Snažil jsem se, přesně jak píšete: "Samozřejmě že profesi...
15. 8. 2008
Čtu polemiku o vztahu žáků a učitelů a nestačím se divit, píše Pavla Cholevová. Zní sice hezky, že by učitel měl být u žáka ve vážnosti, že si tuto vážnost musí vybudovat svým působením, že nutit ...
15. 8. 2008 / Jan Čulík
Učitelovou hlavní "zbraň" na pozornost žáků je jen a pouze mluvení. Žák je ve škole především proto, aby vnímal přednášené slovo a zapamatoval si ho.Pavla Cholevová Pavla Cholevová si stěžuje, ...
15. 8. 2008 / Boris Cvek
Reakce paní Cholevové "Co s problémovým žákem?" mi připomíná nářek nad tím, že profesionál při zvládání svého zaměstnání to má prostě těžké. Jako by přišel instalatér a hořekoval nad tím, že opravi...