Školství

S učitelstvím to není tak jednoduché

25. 8. 2008

Reakce na článek Jana Čulíka - "Škola sto let za opicemi" . Pohled na situaci je vždy ze dvou stran, píše čtenář Miroslav Špatný. Pohled"zevnitř", tedy člověk kterého se daná situace přímo t...

Jsou učitelé v koncích?

19. 8. 2008 / Miriam Prokešová

Naši učitelé, tedy učitelé v Čechách, netrpí ani tak dnes tolik známým a moderním syndromem vyhoření. Nazvala bych to jinak -- jsou to učitelé ne vyhořelí, ale "převálcováni." Svědčí o tom i mn...

Není pravda, že ve škole není disciplína

19. 8. 2008

Děkuji za článek Jana Čulíka "Škola sto let za opicemi", po přečtení několika předchozích - dle mě - velmi autoritářských - článků jsem začal propadat panice ... navíc mi přijde, že to dnes ...

Zatím ještě učím...

18. 8. 2008

Zatím ještě učím na SPŠ a VOŠ Kladno. Váš článek "Škola sto let za opicemi" mne přinutil, ačkoliv to nemám příliš ve zvyku, reagovat. Snažil jsem se, přesně jak píšete: "Samozřejmě že profesi...

Co s problémovým žákem?

15. 8. 2008

Čtu polemiku o vztahu žáků a učitelů a nestačím se divit, píše Pavla Cholevová. Zní sice hezky, že by učitel měl být u žáka ve vážnosti, že si tuto vážnost musí vybudovat svým působením, že nutit ...

Škola sto let za opicemi

15. 8. 2008 / Jan Čulík

Učitelovou hlavní "zbraň" na pozornost žáků je jen a pouze mluvení. Žák je ve škole především proto, aby vnímal přednášené slovo a zapamatoval si ho.Pavla Cholevová Pavla Cholevová si stěžuje, ...

Stěžujeme si, jak nic nejde

15. 8. 2008 / Boris Cvek

Reakce paní Cholevové "Co s problémovým žákem?" mi připomíná nářek nad tím, že profesionál při zvládání svého zaměstnání to má prostě těžké. Jako by přišel instalatér a hořekoval nad tím, že opravi...