YouTube: Umělá inteligence umí odhalovat závadný obsah lépe než člověk
3. 8. 2017
YouTube, sociální síť založená na sdílení videí, spadající s Googlem a dalšími internetovými a technologickými projekty do impéria Alphabet, oznámila, že25. 3. 2017
Čelné americké firmy včetně podniků Verizon a Walmart zrušily svou reklamu na YouTube, protože se objevovala u videí, podporujících extremistické názory či hate speech. Minulý týden byl pro podnik Google z tohoto důvodu katastrofou.
V ČR naopak zadávají politikové a státní instituce nenávistným serverům, jakou jsou Parlamentní listy, které profitují z šíření rasismu a hate speech, otevřeně reklamu a prostituují se poskytováním rozhovorů pro tyto rasistické servery. Veřejnost by jim to měla spočítat.
Google's bad week: YouTube loses millions as advertising row reaches US https://t.co/Np5ORNXisQ
— The Guardian (@guardian) March 25, 2017
Po investigaci britského deníku The Times, který zjistil, že se reklamy na YouTube objevují u extremistického a nenávistného materiálu, zrušilo reklamu na YouTube nejprve množství evropských podniků. Kontroverze se nyní rozšířila do USA, kde reklamu z YouTube nyní stáhly telekomunikační firmy AT&T a Verizon, farmaceutická společnost GSK, podniky Pepsi, Walmart, Johnson & Johnson a půjčovna automobilů Enterprise.
Firma Google se veřejně omluvila a přislíbila, že poskytne firmám větší množství kontroly nad tím, kde se jejich inzerce objevuje.
Kontroverze poukazuje na nepříjemnou skutečnost, že většina firem, zadávající reklamu na digitálních sítích neví, vedle jakého materiálu se jejich reklama objevuje.
Podrobnosti v angličtině ZDE
Diskuse