Murdochův ředitel donucen odstoupit z vedení amerického Wall Street Journal kvůli podvodu

13. 10. 2011

Andrew Langhoff, jeden z nejvýznamnějších ředitelů Murdochovy News Corporation v Evropě, byl nucen odstoupit, poté, co deník Guardian objevil, že podvádí ohledně počtu prodaných výtisků Murdochova hospodářského deníku Wall Street Journal. Guardian zjistil, že Wall Street Journal skupoval prostřednictvím svých evropských poboček tisíce výtisků svého listu za zlevněnou cenu, a tak mystifikoval čtenáře a zadavatele reklamy ohledně skutečných údajů o prodaných výtiscích.

Součástí podvodu byl také oficiálně uzavřený kontrakt, v jehož rámci WSJ přesvědčil jednu firmu, ke spolupráci tím, že publikoval články, které vychvalovaly její podnikatelskou činnost. List tak tím ohrozil svou legendární pověst neúplatnosti a nezávislosti.

Z interních dokumentů a emailů vyplývá, že podvod prosazovat Andrew Langhoff, evropský ředitel podniku Dow Jones and Co., který vydává Wall Street Journal a který koupila Murdochova News Corporation v červenci 2007.

Langhoffovy podvody byly organizovány z Londýna a zaměřovaly se na evropské vydání deníku, které se prodává v Evropské unii, v Rusku a v Africe. Vysoké činitelé firmy News Corporation v New Yorku, včetně Murdochovy pravé ruky Lese Hintona, byli o Langhoffových podvodech informováni vnitropodnikovým whistleblowerem, ale nic proti podvodům neudělali a whistleblower byl propuštěn.

Skandál zvýší obavy akcionářů, že Murdochův podnik se stal podvodnou korporací, která ignoruje normální podnikatelská pravidla, míní Guardian.

Podrobnosti v angličtině ZDE

0
Vytisknout
2756

Diskuse

Obsah vydání | 17. 10. 2011