Koutek reklamní tuposti 39

Bžunda se spořkou

11. 10. 2011 / Štefan Švec

čas čtení 2 minuty

Když se banka snaží mluvit jako puberťák, je to vždycky průšvih. A když se o to snaží Česká spořitelna, je to blbost vyleštěná, zářivě lesklá. Každá finanční instituce by měla okamžitě vyhodit všechny markeťáky, kteří mají dojem, že teenagery je třeba oslovit jazykem, jakým se častují sami mezi sebou (aniž by kterýkoliv z těch markeťáků ten jazyk znal). Teenageři nejsou tupí a vědí, kdo k nim mluví.

Když se banka snaží vypadat jako jejich vrstevník, okamžitě k ní pojmou nedůvěru -- hlavně proto, že banka jako oni mluvit neumí. Text následujícího plakátu z metra je (nehledě na příšerný titulek a několik nelogičností) tak zřetelnou ukázkou mísení bankovní oficiálštiny s nesmyslnou představou o jazyku nejmladší generace, že zaslouží ocitovat celý:

"Nenechte se prudit! Neplaťte za studentský účet, bez kterého se neobejdete. Peníze od rodičů nebo z brigád tak budete mít v klídku na dosah. K našemu Osobnímu účtu České spořitelny Student teď dostanete platební kartu s originálním designem podle Vašeho výběru úplně zdarma. A co hlavně, už ani muziku řešit nemusíte. Dáme Vám totiž na půl roku úplně zdarma luxusní aplikaci Music Jet, se kterou získáte všechny pořádný hvězdy k sobě do kompu. Navíc rozjíždíme antiprudící soutěž Vopruzárium o skvělé hudební dárky. Pořiďte si studentský účet co nejdříve, vouchery nabízíme do vyčerpání zásob."

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

0
Vytisknout
11683

Diskuse

Obsah vydání | 12. 10. 2011