Koutek reklamní tuposti 48 - Lucky Bamboo, aneb Reklama dutá jak bambus

7. 12. 2011 / Karel Dolejší

čas čtení 1 minuta

Alternativou k průmyslové medicíně je... Šarlatánství? Určitě zdaleka ne ve všech případech, ale v některých zjevně ano. Pan Václav Burka upozorňuje, že rostlina prodávaná v některých obchodech pod názvem Lucky Bamboo (šťastný bambus) není ve skutečnosti žádný bambus, ale dracéna. "Jde tedy o úplně jinou rostlinu, která bambus připomíná jen vzdáleně. Pokud je takto prodávána jen pro okrasu, nikomu to asi přímo neuškodí. Napsat ale článek o léčebných účincích bambusu a ilustrovat ho fotografiemi rostliny, která s bambusem nemá nic společného, už může být i zdraví škodlivé."

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

0
Vytisknout
7132

Diskuse

Obsah vydání | 8. 12. 2011