30. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 1. 2006

Je bezvadné, že se dají seminárky koupit

Studuji druhým rokem vysokou školu v Praze, píše čtenář P.H. (raději uvádíme jen jeho iniciály) . To že se dají seminárky koupit, je pro mnoho lidí bezvadná věc. Mám mnoho kamarádů, kteří kromě toho, že studují denní studium, také musí pracovat (i já jsem mezi nimi). Bez této práce by prostě školu finančně neutáhli. Navíc je jim proti srsti si např. v 22 letech brát od rodičů peníze. A pak nemají čas trávit hodiny nad naprosto nesmyslnými seminárkami našich učitelů. Navíc 90% z nich (těch pracujících) pracuje právě v IT a mají daleko větší praktické zkušenosti než ti pedagogové, co seminárky zadávají.

Představte si reálnou situaci, kdy student, co studuje informatiku, musí vytvořit seminárku např. na téma Pravda do filosofie. Taková seminárka je pro mě prostě ztráta času.

Pozn. JČ: Je to podvádění. Když se vám struktura a vyučovací metody školy nelíbí, proč na ní studujete? Respektive proč předstíráte, že na ní studujete a místo toho se vyhýbáte rozvoji své mysli podvodnými metodami? Není vám to trapné samotnému před sebou, že získáváte podvodným způsobem svůj diplom?

P.H. pokračuje:

Je to strašné, když to takto napíšu, ale neznám studenta, co by byl hrdý na to, že studuje.

Teď budu psát za sebe a za lidi z mého okolí (tedy stejné školy, fakulty, oboru). Já už jsem docela ztratil ideál v tom, že člověk, co má před sebou titul, je na tom nějak inteligenčně více, než lidi, co mají jen střední školu. Mám asi na svůj věk 20 let větší pracovní zkušenosti.

Hned po nástupu na výšku jsem pracoval v logistickem oddělení jedné střední firmy. Jako asistent manažera toho oddělení jsme spolu měli přátelský vztah. Hodně jsem se ho ptal, co mu škola dala, jak to na ní probíhá atd. (moji rodiče VŠ nemají, pocházím z Valašska a tak jsem o VŠ nic moc nevěděl). Vystudoval VŠE specializaci na logistiku. Tedy přesně to, co teďka dělal. Ujistil mě, ale o tom, že používá méně než 10% věcí, co se na VŠ naučil. A byla to pravda, já pouhý absolvent z obchodní akademie, jsem ho mohl z 90% po roce praxe zastoupit.

Nyní pracuju už půl roku ve společnosti (...) [velká německá nadnárodní firma]. V mladém oddělení, kde 6 z 8 lidí jsou absolventi. Lidi co mají VŠ z Německa, z VŠE i z VŠCHT či Technické univerzity v Liberci. Všichni mě opět ujišťujou v tom, že vše, co se naučili, velkou lopatou zahazují do sklepa. Vytahují z toho zase max. 10 % !!!

Plno mých kamarádů to cítí stejně jako já. Všichni se ženeme za těma třema písmenkama před jménem zakončených tečkou. Nic víc nás nezajímá. (Lidi v HR oddělení taky nic jiného nezajímá).

V tom, jestli jde o podvod a o to, že budu Ing. vlastně podvodně, se nikdo moc nezabývá.

Vše vyplývá z toho, že si my studenti nevážíme studia. Ten problém je dost široký. Je to i tím, jak se k Vám učitel chová. Já si na mé škole připadám, jako kus masa, se kterým si může každý učitel dělat, co chce. To zase vyplývá z toho, že školy byly odměňovány pravidlem čím víc studentů nabereš, tím víc máš dotací.

Také osnovy nebo jak se to na VŠ jmenuje, mnohdy nejsou moderní. Samá teorie, kterou nám učitelé nejsou schopni ukázat, k čemu je.

Možná ještě nejsem v pozici, kdy nemůžu psát takové názory. Jsem na VŠ teprve rok a půl.

Můj celkový pocit z univerzity je ten, že tu otravu chci mít už za sebou. Dosáhnout alespoň bakalářského stupně a tím získat možnost studovat navazující studium, někde jinde (jiná škola, země).

Možná si říkáte, že jsem si špatně vybral, ale já studuju Informatiku a v budoucnu chci být informatik (nebo něco s tím spojeným).

                 
Obsah vydání       30. 1. 2006
30. 1. 2006 Chce to (zatím nereálnou) změnu Boris  Cvek
30. 1. 2006 Pohádka o zlých ministrech a hodném panu doktorovi Ivan  David
30. 1. 2006 Zdravotnictví a neviditelná ruka trhu Ferdinand  Němec
30. 1. 2006 Diskuse o zdravotnictví a příslušné zákony Michal  Horák
30. 1. 2006 Program až na posledním místě? Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Komunisté životní prostředí nechrání Miroslav  Šuta
30. 1. 2006 Slepí nevidí, hluší neslyší Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Rekviem na všechny její muže Vít  Slíva
30. 1. 2006 Bush za to nemůže, může za to Arafat
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery
30. 1. 2006 Fabiano Golgo vystoupí v ČT
30. 1. 2006 Co kritizuji na Veselovského Sedmičce Kamil  Abbid
30. 1. 2006 "Boj proti antisemitismu" jako zbraň krajní pravice? Ondřej  Slačálek
30. 1. 2006 Co odhalilo registrované partnerství v Senátu Slavomír  Goga
30. 1. 2006 Jaklův homosexualismus naštěstí státní ideologií není Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Police po 11 měsících odložila... Štěpán  Kotrba
30. 1. 2006 Policie "zfalšovala záznam o tom, jak byl usmrcen Brazilec v londýnském metru"
30. 1. 2006 Vláda zasáhne proti supermarketům
30. 1. 2006 Šoupání barákem Filip  Rožánek
30. 1. 2006 Jak nejlépe a nejpohodlněji se bohatne Ladislav  Žák
30. 1. 2006 Moravisté jako bitý pes? Pavel  Pečínka
30. 1. 2006 Sociální stát Stanislav A. Hošek
30. 1. 2006 Petr Partyk požádal o podmíněné propuštění
30. 1. 2006 Prohlášení
30. 1. 2006 Krach v Hranicích Tomáš  Vandas
30. 1. 2006 Krmení manželů?? František  Schilla
30. 1. 2006 Pasovský skandál kolem zvěřiny v rozkladu Miroslav Václav Steiner
30. 1. 2006 Individuální práva souvisí s našimi cíli Jiří  Martišek
30. 1. 2006 Obnovitelné zdroje energie -- problém vnímání reality Milan  Černý
28. 1. 2006 Vítězství Hamásu může být prospěšné Bohumil  Kartous
28. 1. 2006 České noviny: milujeme zbraně Jan  Klusáček
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?   
30. 1. 2006 Proč se vyučuje na středních školách tak špatně Boris  Cvek
30. 1. 2006 Na školách se bifluje - je to pravda   
30. 1. 2006 Není snad přirozené zamýšlet se nad tím, co je pravda?   
27. 1. 2006 ÚIV spustil na adrese www.edu.cz školský portál   
27. 1. 2006 Studovat nemusíte, stačí si seminárky koupit Jan  Čulík
24. 1. 2006 Dvě údobí českého školství -- účtování František  Augusta
24. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost Jan  Čulík
19. 1. 2006 Budeme jen přihlížet, nebo provedeme účinnou vzdělanostní ofenzívu? František  Hezoučký