Je kampaň ČSSD založená na vyvolávání závisti?

28. 5. 2009

K probíhající diskuzi na Britských listech doporučuji přečíst rozhovor s Jiřím Paroubkem ZDE. Kromě toho, že se Paroubek umanutě drží toho, že protesty proti němu organizuje ODS, aniž by se zabýval jakoukoli sebereflexí, bych vypíchl tuto otázku a odpověď, píše Jan Steinsdörfer:

  • A co vaše billboardy, kde se snažíte vyvolat závist vůči Mirku Topolánkovi, kolik si vydělal, nebo proti Janu Zahradilovi, kolik stálo jedno jeho slovo v europarlamentu?
  • To je ale něco trošku jiného. Závist je trošku jiná emoce než ta, která vede někoho k tomu, aby provedl fyzický útok. Kromě toho, abych vám osvěžil paměť, naše billboardy byly zveřejněny teprve před týdnem. Že by vyhrotily atmosféru ve volební kampani, to si nemyslím.

    Přiznává se tedy Paroubek, že hlavním trumfem ČSSD ve volební kampani je vyvolávání závisti? A pak se může divit, že se společnost polarizuje (najmě proti němu).

    Vytisknout

    Obsah vydání | Čtvrtek 28.5. 2009