8. 7. 2008 / Jan Čulík
Překvapivě pomalou, až nudnou expozici má nejnovější Hřebejkův film Medvídek. Konečně, až tak po půlhodině, se v něm začínáme dozvídat, o co jde. Podobně jako třeba v Horem pádem či v Krá...
8. 7. 2008 / Ema Čulík
Slyšela jsem toho tolik o Balabanově nejnovějším filmu Gruz 200 (Náklad 200, Rusko 2007). Četla jsem o něm asi před rokem v ruské verzi týdeníku Newsweek, ještě před tím, než tento film p...
8. 7. 2008 / Ema Čulík
I had heard so much about Balabanov's most recent film, Gruz 200 (Náklad 200, Russia 2007. I read about it in Russian Newsweek about a year ago, even before it was released. And everyone,...
Co s tím má co společného politika?
7. 7. 2008 / Ema Čulík
Všeobecně řečeno, politika je ošemetná věc. Z tohoto důvodu se mnoho lidí často rozhodne se jí úplně vyhýbat. V posledních letech vzniklo tolik filmů, které jsou šarmantní a zajímavé a zůs...
What's politics got to do with it?
7. 7. 2008 / Ema Čulík
In general, politics is a tricky business. For this reason many people often decide to avoid it altogether. There are so many films from recent years that are charming and interesting, and...
7. 7. 2008 / Jan Čulík
Konečně jsem narazil na snímky, kde se dramaturgický výběr moc nepovedl - a asi nestojí za to s nimi příliš ztrácet čas. Film, z kterého jsme v neděli asi po hodině a čtvrt odešli, se jmenova...
Amatérský film
7. 7. 2008 / Jan Čulík
Piro Milkani (nar. 1939), který vystudoval v letech 1959-1965 pražskou FAMU, tedy v době, kdy z ní vyšli nejvýznamnější čeští filmoví tvůrci všech dob, dokázal svým nejnovějším filmem Smute...
Děti noci Michaely Pavlátové
7. 7. 2008 / Jan Čulík
Z častých rozhovorů se studenty a studentkami českých vysokých škol během mých pravidelných vyučovacích pobytů každé jaro v ČR v rámci programu EU Erasmus/Socrates a z diskusí ve vysokoškolsk...
Karlovy Vary:
6. 7. 2008 / Jan Čulík
Dopustím se asi v této poznámce urážlivé národnostní stereotypizace. Různé národy, připadá mi, si vypěstovaly různý druh organizačních schopností, pořádku a předvídavosti. Proč například, jsou češ...
6. 7. 2008 / Jan Čulík
Velké peníze mají, vždycky, zdá se podstatný vliv na konečný tvar filmového díla. Ve svém nejnovějším historickém velkofilmu o hraběnce Báthoryové zachoval Jakubisko základní rysy své poetik...