Paříž ovládly elektrické koloběžky
28. 11. 2018
V ulicích francouzského hlavního města se objevily stovky dvoukolých vozidel, ale někteří obyvatelé se jich obávají. ...5. 12. 2018
Město krok zdůvodnilo tím, že společnosti Lime, Wind a VOI neudělaly dost pro to, aby potenciální uživatele informovaly o pravidlech provozu.
Zmíněné společnosti distribuovaly letos koloběžky ve městě bez oficiálního povolení. Jejich příchod přinutil Madrid a další španělská města regulovat nový trend.
V hlavním městě jsou koloběžky zakázány na chodníku a v pěších zónách, ale povoleny na silnicích, kde je předepsán rychlostní limit 30 km/h. To se nyní týká 80 % městských ulic.
Tři zmíněné společnosti mohou "v libovolný okamžik" podat novou žádost o licenci, prohlásila madridská radnice, která dodala, že o službu projevilo zájem 18 firem.
Druhé největší město Barcelona již sdílené koloběžky zakázalo. Podle tamních pravidel každý, kdo platí za použití koloběžky, musí být doprovázen průvodcem.
Podobné programy sdílení koloběžek byly již zavedeny v dalších evropských městech, včetně Paříže, Vídně a Curychu.
Na rozdíl od programu sdílených bicyklů, které vesměs zahrnují dokovací stanice, zůstává uživateli koloběžky zodpovědnost za bezpečné zaparkování.
Další jezdec může zjistit polohu nejbližšího vozítka pomocí telefonní aplikace, odemknout je a použít za úplatu.
Podrobnosti v angličtině: ZDE
Diskuse