Koutek reklamní tuposti 4

Mor českých reklam

19. 1. 2011

Velké "V" při oslovování zákazníků (Vy, Váš, Vám...) se v reklamách objevuje už skoro pravidelně. Nejspíš má v očích zákazníků zvýraznit důležitost, kterou pro zadavatele mají. To ovšem nic nemění na tom, že velká "V" na billboardech jsou důkazem negramotnosti pisatelů. Takto zvýrazněná zájmena Vy, Váš, Vám... (či Ty, Tvůj, Tobě) patří jedině do osobního dopisu konkrétnímu člověku. Tím inzerát, přes touhu zadavatelů reklam, nikdy nebude. Na plakátu vypadá podobné "V" prostě jako pitomá chyba.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady reklamy, kde neschopnost jejich tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 19.1. 2011