Jak ODS rozesílá bláboly na adresy v živnostenském rejstříku

26. 5. 2010 / Pavel Drs

Milý Petře Nečasi, dne 15.4.2010 jsem vašeho manažera volební kampaně Langera doporučeným dopisem ve smyslu zákona 40/1995 Sb §2 odst.b) informoval, že si nepřeji, aby vůči mně byla ze strany ODS šířena nevyžádaná reklama. Informace v kopii byla zaslána i vám. Od dob minulých voleb a "Smlouvy s voličem" totiž jakékoli dokumenty od ODS považuji za obtěžující.

Nejen, že na jsem na svůj dopis neobdržel odpověď, ale dokonce mi byl adresně zaslán další nevyžádaný dokument "Jasné řešení ODS". Tím došlo k porušení zákona.

§ 2

(1) Zakazuje se

e) šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje; na šíření reklamy elektronickými prostředky a jeho omezení se vztahuje zvláštní právní předpis,5a) za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.

Jak jsem se dočetl z médií, máte v poslední době plné ruce práce s tím, že si v improvizovaném studiu hrajete s Langerem na Paroubka, a proto asi nemáte na dopisy od občanů dostatek času. Mě osobně jste přesvědčili o tom, že dodržování zákonů je pro vás nepodstatnou záležitostí.

Zmíněný dokument, pod kterým jste podepsán, mimochodem považuji z následujících důvodů za nekompetentní a neprofesionální blábol:

  • některé věty jsou gramaticky nesmyslné. Dokument zřejmě vznikl narychlo kompilací jiných blábolů. "Pokud budete volit ODS prosadíme : prosadí, aby ze zákona byla ....

  • informace "prosadíme novelu zákoníku práce" má nulovou informační hodnotu

  • stejně tak informace "prosadíme diskuzi o přeřazení některých služeb do nižší sazby DPH". Slovní spojení "prosadíme diskuzi" musel navíc vymyslet skutečný propagandistický génius.

  • nevím co je na heslu "snížení rozdílu mezi živnostníky a zaměstnanci" zrůdného, spíše to poukazuje na poněkud omezené výrazové prostředky autora dokumentu

Těším se na vaši odpověď.

Pozn. red.: Argument zákonem č. 40/1995 Sb. lze ve skutečnosti použít pouze jako argument morální, neboť podle § 1 odst. 1 a 2 tamtéž jej na volební kampaň politických stran nelze vztáhnout.

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 27.5. 2010