22. 9. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
22. 9. 2006

Chrání Česká pojišťovna naše sny?

Od roku 2002 platím dvakrát ročně povinné ručení České pojišťovně. Celkem v pohodě, přišla vždy složenka, na kterou jsem jen vypsal číslo účtu a nechal na poště proplatit převodem, útržek od složenky jsem založil k pojistné smlouvě, podobně, jako to dělám se složenkami od ČEZu, Telecomu, Pojišťovny ČSOB i dalších podniků, pro které není posílání složenek problémem.

Na podzim roku 2005 ale přišlo se složenkou i upozornění, že "děkují za bezhotovostní placení a nadále nebudou složenky posílat". Proti tomu jsem se odvolal, že na poslání složenek trvám a "specialisté" České pojišťovny mi sdělili, 1 x mailem a 2 x telefonicky, že mi složenky budou posílány dál. Bohužel ani po roce se tak nestalo, na tento termín (už podruhé) mi opět přišel jen papír s výzvou k zaplacení.

Pracovníci České pojišťovny nejsou ani po roce schopni pochopit, že s pomocí útržků od složenek je možné během několika minut najít platby i několik let zpět, což by při hledání ve výpisech z účtu bylo značně složitější. Tisk složenek je zřejmě velmi drahá záležitost, když to České spořitelně stojí za úsporu. Obálka s výzvou totiž přichází stejně, jenže bez složenky.

Napadlo mne, jaká je asi organizace v České pojišťovně, když tak jednoduchou věc, jako je posílání složenek musí řešit specialisté a nejsou ji schopni vyřešit ani za rok. Jak vy asi situace vypadala v případě pojistné události?

Skutečně nevím, čí sny Česká pojišťovna chrání -- moje určitě ne. Z mého hlediska jde o klamavou reklamu.

----- Original Message -----

From: f.hajek05@... *)

To: klient@cpoj.cz

Sent: Wednesday, September 20, 2006 7:55 PM

Subject: Reklamace ke smlouvě č. XX XXX XXX XX *)

Číslo poj.sml.: XXXXXXXXXX

Příjmení: Hájek

RČ/IČO:

Ulice,čp: XXXX

Město: XXXXX

PSČ: XXXXX

Telefon: XXXXXXXXX

E-mail: f.hajek05@....

Vážení,

přesto, že jsem byl již loni, 7. října 2005, 1 x mailem a 2 x telefonicky ujištěn, že "mám k mé smlouvě nastaveno posílání složenek" k výše uvedené smlouvě, k dalšímu splatnému období 24. dubna 2006 ale složenka nepřišla, a k tomuto období (24. října 2006) opět ne.

Pokud pracovníci České Pojišťovny nejsou během celého roku schopni pochopit, že klient vyžaduje posílání složenek, že složena je pro klienta výhodnější, protože založením útržku k pojistce má rychlý a dokonalý přehled, kdy a kolik na pojistném zaplatil, že pokud nejsou složenky, hledání ve výpisech z účtu zvláště nějaký ten rok zpět je zdlouhavé, budu muset Vaše služby oželet na přejít k jiné pojišťovně.

Prosím o sdělení, na jakou adresu mám poslat výpověď ke smlouvě. Jestliže zaslání složenky je nad Vaše schopnosti, prosím také o uvedení konstantního symbolu k poslednímu dopisu.

Pro Vaši informaci: Pro jiné podniky, jako ČEZ, Telecom, pojišťovna ČSOB apod. není problémem složenky posílat.

Nevěřím ve schopnosti pracovníků České Pojišťovny, kde i tak jednoduché záležitosti jako je posílání složenek řeší specialisté, a stejně je nevyřeší. Jak by asi dopadlo řešení pojistné události? Nevím, čí sny chráníte, ale moje určitě ne.

Předem děkuji za sdělení požadovaných informací

S pozdravem F. Hájek.

Příloha: e-maily týkající se této záležitosti.

Můj první mail (dotaz) k záležitosti posílání složenek:

-----Original Message-----

From: www.cpoj.cz [mailto:www.cpoj.cz]

Sent: Wednesday, September 21, 2005 7:55 PM

To: Klient

Subject: Dotaz k pojistné smlouvě XX XXX XXX XX

Dotaz k pojistné smlouvě XX XXX XXX XX

--------------------------

Číslo poj.sml.: XXXXXXXXXX

Příjmení: František Hájek

RČ/IČO:

Ulice,čp: XXXXXXX v Město: XX XXX XXX XX

PSČ: XXXXX

Telefon: XXX XXX XX

E-mail: f.hajek05@...

Dotaz: 21. 09. 2005

Vážení,

toto je reakce na prefabrikovaný dopis bez udání data, který přišel dnes současně se složenkou na platbu pojistného. V dopisu bylo uvedeno, že nadále končíte s posíláním složenek a vyžadujete placení převodem, a mimo data chyběl i e-mail, na který by se mohlo odpovědět, nebo obyčejná poštovní adresa.

Nechápu, proč vám vadí stávající způsob úhrady a proč nadále nechcete posílat složenky (myslím si, že poslání dvou složenek ročně vaše zisky nijak neohrozí). Navíc, zákazníkovi tuto skutečnost jen suše oznámíte, jinými slovy rozhodování o zákazníkovi bez zákazníka.

Pokud byste se na problém náhodou chtěli podívat z hlediska zákazníka, tedy způsob úhrady složenkou je nejvýhodnější - jednak uložení podacího lístku s razítkem pošty přímo k pojistce umožňuje rychlou kontrolu a v případě potřeby doložení plateb - bez pracného hledání ve výpisech z účtů (které žádné razítko nemají), a jednak příjem složenky signalizuje čas zaplacení splátky, který by jinak zákazník mohl přehlédnout. Navíc, při nezaslání složenky a vypisování příkazu k úhradě je možnost chyb v přepisu vícemístných čísel. Při složenkách také odpadá pro zákazníka kontrola, zda, jak píšete, "jsou jeho platby pojistného směrovány na správný účet České pojišťovny".

Žádám proto o zasílání složenek i nadále. Pokud by to nebylo možné, musel bych se přihlásit u pojišťovny, která složenky bude zasílat, protože by bylo otázkou, jak by v případě nehody přikročila k plnění pojišťovna, pro kterou by bylo problémem zasílat k platbám dvě složenky ročně.

Předem děkuji za odpověď.

S pozdravem F. Hájek

Vaše odpovědi:

1.

----- Original Message -----

From:

To:

Sent: Wednesday, September 21, 2005 7:54 PM

Subject: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený kliente,

nyní jste úspěšně vyplnil a odeslal dotaz na Klientský servis České pojišťovny. Vaším dotazem se budeme zabývat ihned po jeho doručení a odpovíme Vám nejpozději následující pracovní den.

Pracovníci Klientského servisu,

Česká pojišťovna a.s.

2.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, September 23, 2005 10:26 AM

Subject: RE: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Váš požadavek jsem předala naším specialistům k vyřízení, kteří Vám odpoví.

Přeji Vám příjemný den.

Věra Koukalová

Operátorka Komunikačního centra

Česká pojišťovna a.s.

Klientský servis, P.O.BOX 305, 601 00 Brno

Telefon: 841 114 114

klient@cpoj.cz, www.cpoj.cz

3.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, October 07, 2005 3:21 PM

Subject: RE: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Vaši urgenci jsme předali specialistovi, který ji řeší.

S přáním hezkého dne

Eva Pirklová

operátor Komunikačního centra

Česká pojišťovna a.s.

Úsek péče o klienta

Telefon: 841 114 114

klient@cpoj.cz, www.cpoj.cz

4.

----- Original Message -----

From: KC TAS

To: f.hajek05@...

Sent: Friday, October 07, 2005 3:24 PM

Subject: FW: Dotaz k pojistné smlouvě XXXXXXXXXX

Vážený pane Hájku,

Odpovídám na Váš dotaz týkající se zrušení složenek. K výše uvedené pojistné smlouvě byla znovu zadána forma placení složenkou, kterou obdržíte k další splatnosti.

S pozdravem

Jarmila Zelníčková

Česká pojišťovna a.s.

Klientský servis, P.O.Box 305, 601 00 Brno

Telefon: 841 114 114

schránka@cpoj.cz , www.cpoj.cz

*) Redakce BL má tyto údaje k dispozici.

                 
Obsah vydání       22. 9. 2006
23. 9. 2006 Globální oteplování -- pravdy a mýty Ladislav  Metelka
23. 9. 2006 Chirac vyšetřuje údajnou bin Ladinovu "smrt"
23. 9. 2006 Atta je opět v Praze? Štěpán  Kotrba
23. 9. 2006 Teroristický útok musí mít novinářskou hodnotu Jan  Čulík
24. 9. 2006 Langerova bouře ve sklenici vody Petr  Nachtmann
23. 9. 2006 Váženi politici, když už chcete lidem říci "pravdu" říkejte ji stejnou Lukáš  Lhoťan
22. 9. 2006 Kardinál Vlk obvinil české katolické radikály ze spojení s americkými extremisty Štěpán  Kotrba
23. 9. 2006 Gorův film Nepohodlná pravda Jan  Čulík
22. 9. 2006 Mučení v Iráku je "horší než za Saddáma"
22. 9. 2006 Americká základna představuje hrozbu pro Českou republiku Jakub  Rolčík
22. 9. 2006 Proč dnes existují rozpory mezi křesťanstvím a islámem Boris  Cvek
23. 9. 2006 Roš hašana 5767: Den stvoření člověka je dnem soudu i počátkem naděje Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 Problémy případného dialogu o náboženské víře Miloš  Dokulil
22. 9. 2006 Stav médií je iba prejavom fungovania spoločnosti Igor  Daniš
22. 9. 2006 Z nebezpečí vynalézaví Uwe  Ladwig
22. 9. 2006 Richard Branson poskytne 3 miliardy dolarů na boj proti globálnímu oteplování
22. 9. 2006 Má Klaus pravdu, protože rozumí klimatologii, anebo proto, že je president? Jiří  Jírovec
22. 9. 2006 Rozpad "Osy zla" : svět chce mír, média a Vondra chtějí krev Miroslav  Polreich
22. 9. 2006 Dvojí občanství může přijít draho jak občana, tak i stát Miloš  Kaláb
22. 9. 2006 Předvolební kampaň za státní peníze Josef  Baxa
22. 9. 2006 Náboženství, nebo moc? Jan  Motal
22. 9. 2006 Fakta a sny Václav  Dušek
22. 9. 2006 Zastupitelstvo: Zavři hubu, Kráso Václav  Krása
22. 9. 2006 Přiblížení Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 60 let Fultonu: poučení ze "studené války" a současnost Sergej Viktorovič Lavrov
22. 9. 2006 Porušení zákona v Kladně potvrdil ÚOHS
22. 9. 2006 O předvídatelnosti - o lžích, pravdách a odpovědnosti Ladislav  Žák
22. 9. 2006 Torrent na Nepohodlnou pravdu
22. 9. 2006 Papež a danajský dar
22. 9. 2006 Sculpture Grande - velké ambice s minimální pozorností Jan  Paul
22. 9. 2006 Oprava Rusnokovy ING a chybějící slůvko trend Vladislav  Černík
22. 9. 2006 Ekologické pohádky Václav  Dušek
22. 9. 2006 Kosovo: Varianta Štěpána Kotrby? Pavel  Urban
22. 9. 2006 Transparency International: pod povrchem špína Milan  Berka
22. 9. 2006 Pravice se v Evropě radikalizuje Josef  Vít
22. 9. 2006 Snížení kriminality Wenzel  Lischka
22. 9. 2006 Český rozhlas: služba za cizí peníze
22. 9. 2006 Mediální válka Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 Agenti včera dnes a zítra... Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 České televizi: Svoboda není anarchie Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 Vládní internet Štěpán  Kotrba
22. 9. 2006 Chrání Česká pojišťovna naše sny? František  Hájek
21. 9. 2006 Koruna Česká vyškrtla svého kandidáta - strážníka Tobiáše
21. 9. 2006 ČSSD: Tři otázky pro Topolánka
21. 9. 2006 Mučení v Guantánamo
21. 9. 2006 Stát Kalifornie žaluje automobilky, že přispívají ke globálnímu oteplování
21. 9. 2006 Když se pravda dávkuje po malých dávkách, někdy se lépe stravuje Jaroslav  Ungerman
21. 9. 2006 Africký žadatel o azyl spáchal sebevraždu, aby jeho syn nemusel zpět do Angoly
21. 9. 2006 Oběť mučení byla deportována na základě chybných výzvědných informací
21. 9. 2006 První britský voják stanul před soudem za týrání Iráčanů
21. 9. 2006 Jak bude využita ostravská Karolina? Vít  Hinčica
4. 9. 2006 Hospodaření OSBL za srpen 2006
22. 11. 2003 Adresy redakce