2. 6. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
2. 6. 2006

Pozornost pedagogům

Jako pedagog, který přežil všechny možné i nemožné politické i pedagogické zvraty, prožívám další, s velkou pravděpodobností opět neúspěšné pokusy o reformu nejen našeho školství, ale zákonitě s tím spojené řešení životních problémů celé společnosti. Jak určitá generace prožije období svého školního věku, tak se s největší pravděpodobností bude chovat i ve své dospělosti. A toho jsme právě svědky!

Ta doba od sametové revoluce, dodnes, byla příliš krátká, na možné potřebné změny v naší společnosti. A pokud se výsledky nastávajících voleb opět projeví pouze v personálních změnách na MŠMT a dalších řídících orgánech našeho školství, nemáme se na co těšit!

Zpětná vazba

Tato může velmi kladně, ale i záporně ovlivnit aktivitu našich pedagogů a je jí třeba věnovat mimořádnou pozornost. Pokud tomu tak není, nebudou využity značné fyzické a především duševní -- psychické rezervy nejen našich pedagogů, ale i ostatních našich občanů. Vždyť člověk se někdy dostává do krizové situace, po jejímž vyřešení nemůže uvěřit, kde se v něm vzalo např. tolik energie k jejímu zvládnutí.

Pokud chceme využít kladnou zpětnou vazbu ke zvýšení nejen produktivity práce, ale a to především, ke zvýšení produktivity naší psychiky, musíme pro toto vytvořit potřebné podmínky. A kde je třeba začít? Především ve školství! Nemůžeme dopustit, aby se na další generaci projevily nedostatky odborné, ale, především výchovné. Pasivní sledování vyučování, záškoláctví, šikana a další se negativně i nadále projevují a působí na žáky, výsledkem je záporný postoj k návštěvě školy, strach z důsledků negativního hodnocení a obavy ze zkoušek např. při zakončení semestru u vysokoškolských posluchačů. Toto všechno jsem během svého studia prožil a proto se rozhodl tomuto, jako pedagog a později pedagogický výzkumný pracovník, ve svých možnostech zabránit.

Obávám se, že, v pořadí již čtyřicátý (možná třetí) ministr (ministryně) českého školství přetrvávající problémy školství bude velmi obtížně řešit. Kde začít? Pokud bude od počátku věnovat značnou pozornost pedagogům a bude využívat možností KLADNÉ ZPĚTNÉ VAZBY, zjistí, že v jejich práci jsou dosud skryté velké možnosti pro zvýšení úrovně celého našeho školství!

                 
Obsah vydání       2. 6. 2006
4. 6. 2006 Paroubek chce odejít do opozice
2. 6. 2006 Vojáci USA podezřelí z dalšího masakru Iráčanů
2. 6. 2006 Michael  Marčák
3. 6. 2006 Zneužívá ředitel IZIP databázi zdravotního systému k politickému lobbingu pro ODS ? Štěpán  Kotrba
29. 5. 2006 Témata Britských listů - nejen pro předvolební poučení
2. 6. 2006 Průvodce volbami do Poslanecké sněmovny
2. 6. 2006 Jak dopadly volby v roce 2002 a proč Štěpán  Kotrba
2. 6. 2006 Veřejná zpráva se stala tajnou. Proč? Až po volbách...
2. 6. 2006 Policejní volby Oldřich  Průša
3. 6. 2006 HOMR: Tisíc + jeden důvod proč nevolit KSČSSD Girolamo  Giormani
2. 6. 2006 "Schicksalswahl"? Ne, obyčejné volby! Jiří  Pehe
2. 6. 2006 Štampach: Nevolte bídu a teror zabalené do "občanských" frází Ivan Odilo Štampach
2. 6. 2006 ČTK: Paroubek podal tretní oznámení na Kubice
2. 6. 2006 Lepší pravý Bursík v hrsti než bláto na střeše Milan  Daniel
2. 6. 2006 Tolik náhod pár dní před volbami? Tak to už je fakt moc.
2. 6. 2006 Pivo, zelenou nebo třešňovici? Miroslav  Šuta
2. 6. 2006 Demokracie nejsou volby, ale to, co je mezi nimi Jiří  Jírovec
2. 6. 2006 Dračí setba Ladislav  Žák
2. 6. 2006 Nebojte se nevolit za každou cenu Bohumil  Kartous
2. 6. 2006 Ožeň se, bratře, ožeň se, bratře... František  Gellner
2. 6. 2006 Bude po volbách co bilancovat? Miloš  Dokulil
2. 6. 2006 Vítězem i poražený? Zdeněk  Dostál
2. 6. 2006 Prezidentovi nakonec nic jiného nezbude
2. 6. 2006 Špinavá předvolební kampaň, pokleslá žurnalistika Jakub  Rolčík
2. 6. 2006 Zelení: podle sdělení tiskové mluvčí Rolečkové je minimálně jeden podpis pod údajnou frakcí falešný
2. 6. 2006 Čtyři důvody, proč nemít školné Jan  Čulík
2. 6. 2006 Je otázkou, zda pohled zevnitř je pohled objektivní Vladimír  Šob
2. 6. 2006 Motivace ke studiu by měla mít jinou podobu -- více lidskou Petr  Hlaďo
31. 5. 2006 ODS -- cesta nejprve vzhůru a pak dolů (ten Topolánek...) Irena  Ryšánková
2. 6. 2006 Pozornost pedagogům František  Augusta
2. 6. 2006 Budou se moderní učebnice upalovat v inkvizičních procesech? Ondřej  Cakl, Jitka  Cardová
2. 6. 2006 Kubice a mandelinky Boris  Cvek
1. 6. 2006 Policejní odbory se distancují od Kubiceho
2. 6. 2006 Čtveráci a Čtverákov Václav  Dušek
1. 6. 2006 Britskoamerická rada pro bezpečnostní informace vyzývá k odtajnění studie NATO o protiraketové obraně
2. 6. 2006 Nový ředitel ČRo 6 Petr Duhan: "Byť s obtížemi se daří udržet neutralitu" Petr  Žantovský
2. 6. 2006 Mlha a moc Mirek  Vodrážka
2. 6. 2006 Ako to s rozbitím Československa popravde bolo
2. 6. 2006 Dubčekov syn -- Hlavná nádej pre Nádej ? Lubomír  Sedláčik
2. 6. 2006 Mimořádná osobnost - geolog Václav Cílek v Ostravě
2. 6. 2006 Strana filozofů ještě nevečeřela Pavel  Kopecký
2. 6. 2006 Studie o vývoji práv dětí v ČR v letech 2003 - 2005
6. 5. 2006 Hospodaření OSBL za duben 2006
22. 11. 2003 Adresy redakce