1. 2. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
1. 2. 2006

Student je zákazník, nikoliv sluha

Bojujte za svou službu, bojujte, aby kvalita toho, co nám naši (a nejen naši) rodiče, prarodiče a často i kamarádi, platí byla co nejvyšší a využijte jejich štědrost na 100%.

Jsem studentem 2. ročníku FS VŠB - TU Ostrava a popravdě řečeno jsem jedním z těch studentů, jejichž existence je zpochybňována v nekolika příspěvcích týkajících se diskuse ohledně kupování seminárek přes internet.

Jaký student? Student, který chodí do školy, aby se UČIL, aby se něco dozvěděl, aby si nejen rozšířil vzdělání, ale aby se naučil spolupracovat s odorníky, pracovat s normami, najít si informaci v archivu. Chodím do školy, protože CHCI.

Systém výuky, který u nás je zavedený, mi plně vyhovuje. Umožňuje mi totiž řešit problémy, které se dotýkají praxe, samostatně a konzultovat je s cvičícími či přednášejícími. Vyhovuje mi, protože mi umožňuje myslet a výsledky svého myšlení pak převádět do řešení. Umožňuje mi získávat informace z různých zdrojů a z těchto pak vytvářet vlastní názor, který pak při psaní seminárky prezentuji.

A v tom vidím snad druhou nejdůležitější funkci VŠ. Psaním seminárek se totiž naučím vlastní názor prezentovat a obhjajovat. Ten názor nemusí být vždy obecně správný, posouzení je na argumentaci, ale to, že jej dokážu prezentovat a vyjádřit veřejně je podle mne velmi důležité.

Náš pan děkan při své předvolební prezentaci před akademickým senátem (jednání bylo přístupné všem členům FS, ale byl jsem tam jediným studentem) předkládal názor zaměstnavatelů absolventů naši fakulty. Jejich nejčastější výtky patřily nedostatku jazykových schopností a hned po nich pak faktu, že VŠ nevychovává osobnosti.

Nechci tvrdit, že osobnost vzniká při tvorbě seminárky, ale jsem si jist, že prezentace vlastního názoru a schopnost si jej vůbec vytvořit z kvalitních zdrojů k osobnostem patří. A když tak čtu názory vyučujících i studentů, mám celkem radost (i když je to síš k pláči), že tento problém se netýká jenom naší fakulty a školy.

Student je totiž zákazníkem VŠ. Pokud nepřetahuje studia (jak to činím já), pak za poskytovanou službu platí místo studenta stát. A ten, kdo nevyužívá všech možností k vlastnímu rozvoji a to nejen vědomostního, ale i osobnostního, mrhá penězi státu. Tedy v podstatě každého občana platícího daně.

A pokud je nějaký problém s tím, že vyučující seminárky nečte, pak se jistě můžeme obrátit na proděkana pro studium, akademický senát nebo v našem případě např. na elektronický dotazník, který lze anonymně vyplnit a který je krom stujdiního oddělení odeílán taky přimo do emailové schránky našeho pana děkana. A nemyslím si, že toto jsou možnosti přístupné jenom FS VŠB-TUO.

Bojujte za svou službu, bojujte, aby kvalita toho, co nám naši (a nejen naši) rodiče, prarodiče a často i kamarádi, platí byla co nejvyšší a využijte jejich štědrost na 100%.

                 
Obsah vydání       1. 2. 2006
1. 2. 2006 Ombudsman: "Postup policie na CzechTeku byl nepřiměřený"
1. 2. 2006 Účelově obžalovaný účastník CzechTeku obhajovaný IuRe soudem zproštěn obžaloby
1. 2. 2006 Česká televize se do roku 2010 "obejde bez dalších zdrojů" Filip  Rožánek
1. 2. 2006 Klaus by měl veřejně přiznat, že jeho privatizační metody byly katastrofální Václav  Žák
1. 2. 2006 Hra o život Václav  Dušek
1. 2. 2006 Jistoty a Prosperita = elektrifikace a sověty Jaroslav  Pour
1. 2. 2006 na poli Patrik  Ouředník
1. 2. 2006 Tradiční rodina je v menšině, a přesto není netolerance na místě Irena  Ryšánková
1. 2. 2006 Pomlčkové strany Oskar  Krejčí
1. 2. 2006 Josef Žáček za oltářem snů Jan  Paul
1. 2. 2006 Ó Tyfone! Ó Sklenáři! Štefan  Švec
1. 2. 2006 Demokraticky zvolení diktátoři Rudolf  Kučera
1. 2. 2006 Jakl: Není pravda, že se přu o výchovu svého dítěte
1. 2. 2006 Užívání titulů v české společnosti Marian  Kechlibar
1. 2. 2006 Jděte se podívat na německé filmy o přistěhovalectví
1. 2. 2006 Sbohem BBC
1. 2. 2006 O škole pořád stejně Alois  Michálek
1. 2. 2006 Student je zákazník, nikoliv sluha Rastislav  Krč
1. 2. 2006 O fachidiotech a osobnostech schopných hlubší reflexe
1. 2. 2006 Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité
1. 2. 2006 Snad se shodneme? Zdeněk  Bárta
31. 1. 2006 Když zbabělci vychovávají zbabělce Tomáš  Stýblo
31. 1. 2006 Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! Ivan  Brezina
31. 1. 2006 Vážné varování ohledně klimatických změn
31. 1. 2006 OSN chce vyřešit světové problémy uvolněním blokovaných 7 bilionů dolarů
31. 1. 2006 Svět bez hranic Milan  Černý
31. 1. 2006 Nacionální a ideologická totalita Stanislav A. Hošek
31. 1. 2006 Prosíme, protestuje proti plánům zlikvidovat další lužickou školu
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Školství RSS 2.0      Historie >
1. 2. 2006 O škole pořád stejně Alois  Michálek
1. 2. 2006 Student je zákazník, nikoliv sluha Rastislav  Krč
1. 2. 2006 Psát seminárky o tom, co je pravda, je důležité   
31. 1. 2006 Proč kupovat seminárky? Kupte si rovnou akademický titul! Ivan  Brezina
31. 1. 2006 Myšlení je to nejpodstatnější v životě Boris  Cvek
31. 1. 2006 Tříšť nabiflovaných faktů není moudrost - a co jí tedy je?   
31. 1. 2006 Když zbabělci vychovávají zbabělce Tomáš  Stýblo
31. 1. 2006 Potřebujeme samostatně myslící lidi   
30. 1. 2006 Prodej školských prací nabízejí i jiné servery   
30. 1. 2006 Proč by se měli studenti trápit něčím, co nikdo nečte   
30. 1. 2006 Studenti si seminárky z internetu volně stahují   
30. 1. 2006 Trampoty žáka všeobecného gymnázia Jaroslav  Bílek
30. 1. 2006 Je bezvadné, že se dají seminárky koupit   
30. 1. 2006 Je opravdu bezvadné, že se seminárky dají koupit?   
30. 1. 2006 Proč bych neměla podvádět, když je to tak snadné?