20. 1. 2006
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
20. 1. 2006

Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku"

Vážený pane Mašindo, v textu zveřejněném pod názvem Dost pohodlí v moderním vlaku" tvrdíte:

"Mobilní síti je totiž zcela jedno, jakým prostředkem cestujete, tam se jedná o něco zcela jiného, a to, zda-li jste, či nikoliv v dosahu BTS (tedy příjmového bodu) příslušné mobilní sítě."

Tento váš názor je však nutno doplnit o informaci, že okna některých kolejových vozidel jsou pokovena a ztěžují tak přenos signálu mezi základnovou stanicí a mobilním telefonem. Informace o pokovených oknech Pendolina se objevila například na serveru Lupa.cz, píše Petr Nachtmann a pokračuje:

Nechápu, proč nazýváte BTS příjmovým bodem, když komunikace mezi BTS a mobilním telefonem probíhá oběma směry. Domnívám se, že by bylo vhodné vaše vyjádření uvést na pravou míru.

Zajímavá je i vaše poznámka o tom, jak se "budují podél hlavní trati Praha-Ostrava nové BTS, aby v budoucnu toto spojení možné bylo. I na úrovni 3G sítí." Prosím o upřesnění, které sítě třetí generace máte na mysli, signál v pásmu 1900 MHz či 2100 MHz pronikne pokoveným oknem ještě hůře.

Pokud jsem dobře informován, v České Republice byla v rámci pilotního projektu pokryta první část I. železničního koridoru Děčín - Praha - Kolín signálem speciální železniřční sítě GSM-R (více informací naleznete např. ZDE).

Pokrytí Pendolina by bylo možno zlepšit pomocí opakovačů ZDE . Dodávám, že možnostem bezdrátového připojení ve vlacích jsem se kdysi věnoval v článku pro Mobil.cz.

Podobně jako vy dávám při cestování přednost vlakům, a tak se těším na lepší pokrytí železnic signálem mobilních operátorů.

                 
Obsah vydání       20. 1. 2006
20. 1. 2006 Bílý dům Googlu: předejte informace o tom, co kdo vyhledává
20. 1. 2006 Skandál se špehováním na amerických universitách
20. 1. 2006 Fabiano Golgo terčem útoků, že prý "prozrazuje důvěrnosti" Jan  Čulík
21. 1. 2006 Za poškození dobrého jména a demokratické pověsti si může ODS sama Štěpán  Kotrba
21. 1. 2006 Server iDnes zrušil diskusi pod článkem o Romech
21. 1. 2006 Policie už zase dělala pravicovým extremistům ochranku Štěpán  Kotrba
20. 1. 2006 Zemře 11 milionů Afričanů hladem? Jan  Klusáček
20. 1. 2006 V iráckých volbách zvítězila šíitská aliance
20. 1. 2006 Politická exkurze do blázince Michal  Vimmer
20. 1. 2006 Chirac zaútočí na teroristické státy jadernými zbraněmi
20. 1. 2006 Jak vznikla velká válka roku 2007 - a jak jí bylo možno zabránit
20. 1. 2006 Obránci lidských práv nemohou spoléhat na pomoc západních vlád Karel  Dolejší
20. 1. 2006 O schopnosti PR maskovat problém pendolino (plýtvání veřejnými financemi) Michal  Rusek
20. 1. 2006 O projektu IZIP Petr  Wagner
20. 1. 2006 Až deset policistů bude zřejmě stíháno za usmrcení de Menezese v londýnském metru
20. 1. 2006 Ať žije demokratická diskuse na Britských listech! Jan  Potůček
20. 1. 2006 Rádio 1 a Reflex: barterově vyměňovaný prostor pro vzájemnou propagaci Štěpán  Kotrba
20. 1. 2006 V Číně rostou veřejné nepokoje
20. 1. 2006 Pojem čistý Naděžda  Plíšková
20. 1. 2006 Proč Anglosasové na světě vedou
20. 1. 2006 O české šlechtě mezi včerejškem a zítřkem Josef  Tomeš
20. 1. 2006 Německé zdravotnictví potřebuje reformu Richard  Seemann
20. 1. 2006 Pětatřicátníci, sociálně cítící a další... Pavel  Urban
19. 1. 2006 "Bin Ladin" varuje před dalšími útoky
20. 1. 2006 Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku" Petr  Nachtmann
20. 1. 2006 Vzkaz pro Viléma Kneborta
19. 1. 2006 Britská vláda: dopravování vězňů do třetích zemí je protizákonné, ale nemluvme o tom
19. 1. 2006 Oficiální americký úřad vykreslil děsivý obraz "nezvládnutelného" Iráku
19. 1. 2006 Evropská unie zanedbává lidská práva
19. 1. 2006 Skončí naše civilizace Lovelockovou apokalypsou? Stanislav  Mihulka
16. 1. 2006 Západním firmám vyhovuje čínský totalitní režim
18. 1. 2006 Láska ke třem (neexistujícím) pomerančům Alex  Koenigsmark
18. 1. 2006 Islámské internetové fatwy proti sexu
6. 1. 2006 Mlčení ministrů Jan  Čulík
2. 1. 2006 Hospodaření OSBL za prosinec 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce

Doprava RSS 2.0      Historie >
20. 1. 2006 Nejasnosti v článku "Dost pohodlí v moderním vlaku" Petr  Nachtmann
20. 1. 2006 O schopnosti PR maskovat problém pendolino (plýtvání veřejnými financemi) Michal  Rusek
14. 1. 2006 Dost pohodlí v moderním vlaku   
13. 1. 2006 Vyplatí se za 4,5 miliardy cesta o 25 minut kratší? Michal  Rusek
13. 1. 2006 Pendolino Jakub  Žytek
14. 10. 2005 Radovan Šteiner: přes zvýšení tarifů se dále zvyšuje zájem o městskou dopravu Jakub  Holas
16. 3. 2005 Modleme se: aféry Grosse a chiméra Šimonovského Václav  Jirovský
30. 7. 2004 Británie: Velký Bratr posiluje své pravomoci   
10. 9. 2003 České dráhy: za přepážkou jsme si všichni rovni Markéta  Michlová
8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují   
8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
6. 8. 2003 S Českými drahami ve špíně a horku Milan  Krčmář
6. 8. 2003 Příliš lehká hra s fakty Michal  Krsek
6. 8. 2003 Neurážejte Turecko srovnáváním jeho železnice s ČD Luděk  Miklas