23. 9. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
23. 9. 2002

Skandál se známkováním britských maturit

Se značně velkým skandálem, týkajícím se centrálního známkování maturit, se v současnosti potýká britská vláda. Anglické maturity (A-levels) se dělají písemně a zkouškový materiál se předává k hodnocení a oznámkování nezávislým examinátorským radám mimo školy, kde studenti píší závěrečné zkoušky.

Každoročně jsou tyto examinátorské rady obviňovány, že se chovají vůči studentům stále laxněji a liberálněji, a že se tedy výsledky zkoušek rozmělňují a šíří se inflace dobrých známek.

Letos zavedla britská vláda v Anglii novou, dvoustupňovou maturitní zkoušku. Examinátoři s hrůzou zjistili, že zkoušku udělal velmi dobře velký počet studentů.

Aby se vyhnuli obvinění z devalvace výsledků, šéf examinátorské rady Ron McLone nařídil snížit hranici výsledků, která znamená, že student zkoušku udělal. V některých předmětech šlo o tak velký rozdíl, že studentům, kteří dosáhli vynikajících výsledků, bylo najednou oznámeno, že zkoušku neudělali.

Skandál odhalil týdeník Observer, jemuž si najednou začalo stěžovat množství rodičů, že jejich děti - navzdory dosavadním výborným výsledkům - maturitní zkoušky neudělaly. V Británii se nedělají přijímací zkoušky na vysoké školy (jen některé starobylé univerzity pořádají s uchazeči o studium pohovory) a studenti jsou přijímáni k vysokoškolskému studiu na základě centrálně hodnocených písemných maturit

Příslušní činitelé ministerstva školství rozhodli, jak nyní vychází najevo, zřejmě až 22. července, že na poslední chvíli zpřísní kritéria maturitních zkoušek, když bylo zjevné, že budou celkové výsledky příliš dobré. Situaci ještě zhoršil zmatek při hodnocení některých částí zkoušek, kdy některé části zůstaly "neklasifikovány". Týdeník Observer cituje případ jednoho maturanta normálně s vynikajícími studijními výsledky, který doufal, že se s nimi dostane do Oxfordu. Nakonec však dostal z ruštiny místo očekávaného áčka (podmínka přijetí v Oxfordu) jen béčko. Část jeho zkoušky examinátoři odmítli klasifikovat. Student poukazuje na to, že totéž se stalo v ruštině několika studentům v jeho třídě, jimiž byli rodilí Rusové...

                 
Obsah vydání       23. 9. 2002
23. 9. 2002 Gerhard Schröder vyhrál volby jen s minimální většinou
23. 9. 2002 Bedári na Slovensku si zvolili pravicu Daniel  Krajcer
22. 9. 2002 Slovenské voľby 2002 : Štandardizácia alebo z núdze cnosť? Lubomír  Sedláčik
22. 9. 2002 O roli televize v demokratické společnosti
23. 9. 2002 Řešení konfliktů je vysoce kreativní záležitost
23. 9. 2002 Roger Scruton: Islámu chybí konkrétní kulturní totožnost
22. 9. 2002 MIT se rozhodl zadarmo zpřístupnit všechny své univerzitní kurzy na internetu
22. 9. 2002 Deváté číslo časopisu Most pro lidská práva
22. 9. 2002 Británie: další smrt malého dítěte, další selhání sociálních služeb
23. 9. 2002 Korupce na londýnském letišti
23. 9. 2002 Skandál se známkováním britských maturit
20. 9. 2002 Odbory ke krizové dopravní situaci v Praze
20. 9. 2002 MEF Holding uhradila Železného dluh - Zaplatil Železný daně z daru MEF Holding?
23. 9. 2002 Feminismus jako "mediální bublina" Eva  Presová
20. 9. 2002 Američané, to není Bílý dům:
11.9. o rok později, tady i tam
Fabiano  Golgo
19. 9. 2002 Co chcete vědět o ochranném systému metra a bojíte se zeptat
23. 9. 2002 Zveřejňujeme výpisy z konta Britských listů únor 2001 - 16. září 2002

Školství RSS 2.0      Historie >
23. 9. 2002 Skandál se známkováním britských maturit   
3. 9. 2002 Učitelé, zvedněte hlavu! Výzva k vyhlášení stávky   
2. 9. 2002 Klubko zmijí
aneb zneprůhlednění veřejné zakázky MŠMT na školení ICT koordinátorů
Jan  Wagner
30. 8. 2002 Učitelé nemohou hradit škody po povodních ze svých platů Radek  Sárközi
8. 8. 2002 Kritické myšlení   
3. 7. 2002 Vysvědčením se nemají děti trápit Pavel  Bráborec
20. 6. 2002 Hledají se odborníci na integraci Romů do českého školství   
13. 6. 2002 Agresivní lidé mají velký strach   
10. 6. 2002 Britský ministr vnitra ustoupil: děti žadatelů o azyl budou nakonec chodit do normálních škol   
4. 6. 2002 O českém biflovacím školství Fabiano  Golgo
29. 5. 2002 Vzbouření v Dolní sněmovně proti vylučování dětí žadatelů o azyl ze školy   
22. 5. 2002 Proč nedodržuje katedra politologie VŠE úřední hodiny pro styk se studenty? Aleš  Žďárek
17. 5. 2002 Učitelia ako ovce Lubomír  Sedláčik
14. 5. 2002 Vstupte svými názory do dnešního pořadu ČT "Bez imunity" o školství Michal  Rusek
10. 5. 2002 Učitelé, pomozte nám s novými internetovými stránkami! Radek  Sárközi