Koutek reklamní tuposti

 9162

KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Pravý originál

30. 8. 2012 / Tomáš Koloc

Rodným bratrem dnes tak populárního reklamního makaronismu (vytváření sousloví, vytvořených ze slov různých jazyků) je pleonasmus, tedy sousloví z několika slov stejného významu za sebou. Popul...

 9159

KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Propachtovaný jazyk

29. 8. 2012 / Tomáš Koloc

Další velkou skupinou, v níž se často uplatňují dvojjazyčné reklamní makaronismy ZDE ZDE, které nejsou správné ani v jednom z použitých jazyků, jsou památky. Na pražských ulicích jsem například...

28145

KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Zpotvořený Baťa

28. 8. 2012 / Tomáš Koloc

Co paměť sahá, s prodáváním za ceny končící devítkou začal v Československu předválečný průmyslový hegemon Tomáš Baťa, který využil psychologický objev, že stojí-li něco 99, 90 korun, člověk m...

KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Sex prodá všechno

23. 8. 2012 / Tomáš Koloc

Specialitou našich luhů a hájů jsou dvojsmyslné reklamy se sexuálním podtextem. Nezáleží na tom, zda jde o reklamu na sbíječky, dovolenou či kečup (jako v případě uvedené televizní reklamy - kt...

28140

KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Čínská bistro v Praze 7

21. 8. 2012

Fotografii zaslala Markéta Votavová. Je zarážející, že české grafické studio, které bistru vyrábělo štít, nenapadlo čínské zadavatele upozornit, že mají v zadání gramatickou chybu. Že by to byla šk...