24. 8. 2009
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
AN-124  Ruslan
24. 8. 2009

Rusko hodlá obnovit výrobu Ruslanů

ŠOK│ Ministerstvo obrany Ruské federace rozhodlo o obnově výroby největšího sériového transportního letadla na světe AN-124 "Ruslan". Informoval o tom na mezinárodním letecké veletrhu MAKS 2009 vrchní velitel vzdušných sil RF generálplukovník Alexandr Zelin.

"Toto letadlo potřebujeme, a to nejenom pro komerční využití, ale také pro vojenské účely. Nemusíme tajit, že nyní tyto letadla využívá ruská letecká společnost Volga-Dněpr, která přepravuje vojska NATO do Íráku," řekl Zelin. Sériové transportní letadlo umožňuje přepravit až 130 tun nákladu na vzdálenosti více než 3 tisíce km. Dříve se tyto letadla vyráběla v Kyjevě a Uljanovsku. S obnovením výroby se počítá jenom v Rusku.

pozn. autora: An - 124 "Ruslan" (délka 68,96 m, rozpětí 73,3 m, výška 20,78 m, max. vzletová hmotnost 405 t, nosnost 150 t, max. dolet 20151 km, dolet s nákladem 120 t 5400 km) je největší sériově vyrobené transportní letadlo. Úplně největším vyprojektovaným, ale doposud nepostaveným a neprovozovaným letounem je ekranoplán Beriev Be-2500 Neptun (délka 123 m, rozpětí křídel 156 m, výška 29,12 m, max. vzletová hmotnost 2500 t, nosnost 1000 t) a Be-2500P (délka 115,5 m, rozpětí křídel 125,51 m, výška 29,12 m, max. vzletová hmotnost 2500 t, nosnost 1000 t). Antonov 225-100 Mrija (délka 84 m, rozpětí křídel 88,4 m, vzletová hmotnost 600 t) je druhé největší letadlo, které kdy bylo zkonstruováno a největší letadlo v provozu. Mrija byl navržen jako "utluščenaja" verze AN-124 pro přepravu kosmoplánu Buran a částí nosné rakety Eněrgija nebo Proton. Vyroben byl však pouze jeden letoun v roce 1988, rozestavěn a nikdy nedokončen byl ještě druhý. K zastavení výroby došlo roku 1994. Druhé největší rozpětí křídel a výšku má ekranoplán Hughes H-4 Hercules (délka 66,65 m, rozpětí 97,54 m, výška 24,18 m, užitečný náklad ale pouze 180 t).

Ruslanů bylo vyrobeno 56 kusů v devíti verzích a jde o největší nákladní letoun používaný v běžném leteckém provozu. Největším americkým transportním strojem je C-5 Galaxy (délka 75,31 m, rozpětí 67,89 m, výška 19.84 m, max. vzletová hmotnost 381 t, nosnost 122,47 t)

Volga Dněpr hodlá nechat postavit a chce do roku 2027 provozovat 40 kusů AN-124-100M-150 s nosností 150 t (20 letounů v letech 2011 - 2020, a 20 do roku 2027), které má mezinárodně certifikovány od roku 2007.

                 
Obsah vydání       24. 8. 2009
24. 8. 2009 "Topolánek z vojenského gymnázia vyhozen nebyl, byl to vzorný student" Pavel  Skácel
24. 8. 2009 Skotský ministr spravedlnosti stojí plně za propuštěním Libyjce
24. 8. 2009 Kdo byli skuteční atentátníci?
24. 8. 2009 Skotsko jako pitomá zemička plná despotů a levicových ateistů
24. 8. 2009 Skotsko se zachovalo propuštěním al-Megrahiho neuvěřitelně slušně
24. 8. 2009 Londýnská vláda se pokrytecky distancuje od rozhodnutí o propuštění Libyjce
22. 8. 2009 Tři ekonomiky, jediná termodynamika a skutečný původ bohatství národů Jindřich  Kalous
24. 8. 2009 Co nám říká pan prezident "dvacet let poté" Daniel  Strož
23. 8. 2009 Češi žijí v totální manipulaci Daniel  Strož
24. 8. 2009 K totální manipulaci: Dvacet let svobody...
22. 8. 2009 Michael  Marčák
24. 8. 2009 Mezinárodní vztahy Česka a Evropska na pozadí baltského incidentu Egon T. Lánský
24. 8. 2009 Praha orientální Martin J. Kadrman
24. 8. 2009 Před volbami -- a po volbách? Michal  Kesudis
21. 8. 2009 Věda, vzdělanost, kultura a veřejný prostor v likvidaci Jan  Matonoha
21. 8. 2009 Demonstrace Stop tunelování české vědy a kultury
24. 8. 2009 Vzkazy akademikům od kolegů z blogů až za vodou Ivo V. Fencl
24. 8. 2009 Zelenka, který se "musí nějak živit" Štěpán  Kotrba
23. 8. 2009 Britští konzervativci požadují časový plán pro stažení vojsk z Afghánistánu
24. 8. 2009 Výsledky afghánských voleb zpochybňovány
24. 8. 2009 Vysocí britští státní úředníci kritizují prezidentský styl Brownovy a Blairovy vlády
24. 8. 2009 Lobbying: zájem soukromý a jeho vztah k zájmu veřejnému Jan  Petrtyl
24. 8. 2009 Stručná vzpomínka nejen na rok 1969, neboli Nejen na cestách se toho člověk hodně dozví Uwe  Ladwig
24. 8. 2009 Rusko hodlá obnovit výrobu Ruslanů
23. 8. 2009 Bouře ve sklenici vody a "pomsta až za hrob" Jan  Čulík
24. 8. 2009 Prospěje nám dialog ČSSD s bývalým prezidentem Havlem? Milan  Sova
24. 8. 2009 Přijede děda Benedikt proměňovat krabicové víno na krev? Wenzel  Lischka
24. 8. 2009 Vznešené rody Jacques  Prévert
24. 8. 2009 Moc za jakoukoliv cenu jako bezcharakterní a všeho schopný hybatel dějinných procesů Štěpán  Kotrba
24. 8. 2009 Svět neovládají generálové a tajné služby Jan  Čulík
24. 8. 2009 V Asii a v Jižní Americe se Spojené státy chovaly stejně hnusně jako Sovětský svaz Darina  Martykánová
23. 8. 2009 CIA vyhrožovala vyslýchanému vězni vrtačkou a pistolí
21. 8. 2009 Pro malý národ je sebevražda uctívat geopolitiku Karel  Dolejší
21. 8. 2009 Sovětský svaz: Ubohá supervelmoc, jejíž bezpečnostní problémy "muselo" vyřešit zotročení Československa Jan  Čulík
21. 8. 2009 Rusáci -- politická frustrace, ponížení a ztráta nadějí, nebo nevyhnutelnost v bipolárním světě? Štěpán  Kotrba
21. 8. 2009 O zdravotním pojištění v ČR Jan  Čulík, Barbora  Hodková-Knobloch
21. 8. 2014 21. srpen 1968 očima autorů Britských listů v minulých letech
21. 8. 2012 Proti zapomnění a manipulaci: O co šlo v roce 1968
21. 8. 2012 Sedm pražských dnů v srpnu 1968 a další klíčové dokumenty
20. 8. 2009 Maďarsko oslavilo, jak před dvaceti lety způsobilo pád komunismu v celé Evropě Jan  Čulík
20. 8. 2009 To to uteklo Jan  Čulík
20. 8. 2009 Historie: Co vedlo k pádu komunismu: 1988 - Československo na rozcestí? Jan  Čulík
10. 8. 2009 Hospodaření OSBL za červenec 2009