The Economist konstatuje masivní pokles reklamy za první čtvrtletí roku 2009

5. 8. 2009

ŠOK│ Celkové reklamní výdaje v USA klesly o více než 10% v prvním čtvrtletí (viz graf) a předpovědi pro celý rok jsou ještě strašlivější. Výdaje na reklamu podle nejnovější předpovědi Magna, výzkumné části velká reklamní firmy Interpublic Group, klesnou v USA o 14,5% v letošním - z 189 miliard USD na 161 miliard USD .

Reklama v časopisech očekává pokles o 18,3%, rozhlasová reklama spadne až o 21,8% a novinové reklamy dokonce o 26,5%. Místní televizní reklama v Americe pocítí zásah mnohem hůře, vzhledem k potížím automobilového průmyslu , zejména pokud jde o úpadek firem Chrysler a General Motors. Část reklamního průmyslu se obává, že i když se ekonomika nakonec zvedne ode dna, starý vztah mezi HDP a výdaji na reklamu se poruší, protože cyklický pokles urychlí několik strukturálních trendů, které už zasáhly konvenční reklamu.

Když jsem psal koncem roku 2008 a v lednu 2009 prognózu důsledků krize na ITC a telekomunikace, jako kritiku optimistických předpovědí Delloite pod tiutlky "Dopady realitní a finanční krize na průmysl ITC budou fatální" a "Krize, krize, krize kam se podíváš", konstatoval jsem už tehdy, že pokles poptávky a s tím i výroby se projeví i ve sféře zadavatelů reklamy. Výsledek prognózy - "dvouciferný propad reklamy" - se už dostavuje... A až teď se do temných předpovědí pouští i The Economist.

The Economist, 1. 8. 2009: The recession in advertising - Nothing to shout about ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 5.8. 2009