Vajíčka jako vrchol kampaně ODS

23. 5. 2009 / Štěpán Kotrba

Sleduji velmi pozorně kampaně stran a je mi, jako člověku, který deset let působil v reklamě (včetně té politické), zle. Tolik řemeslného neumětelství naráz viděti - špatné spaní míti. Jak strany, jejichž lídři nemají vkus, a které nedokáží zorganizovat tým profesionálů na svou podporu, chtějí řídit stát?

Zelení, kteří používají béžové pozadí, na němž logo strany není vidět. ODS, která více než polovinu kampaně používá oranžovou barvu sociální demokracie a fotku jejího lídra. Slogan Řešení místo strašení je tak dvojsmyslný poté, co lidi vystrašily poplatky v lékárnách a nemocnicích, že málokdo pochopí, jak je to myšleno. U komunistů se opět prosazuje nevkus nad grafickou čistotou (i když KSČM už v minulých volbách dokázala, že kvalitní reklamu dovede udělat). Lidovci, kteří si vyplundrovali stranickou kasu ještě víc než tu státní (a prasklo to na ně právě před volbami). Nezbude jim než lepit si své plakáty na dvorky svých členů. Dokonce ani "demokratičtí" zelení, zaštiťovaní mediální agenturou Medea, nedokázali na billboardech nabídnout vtip a nápad. Co chctějí nabídnout voličům?

Oproti tomu oranžová barva ČSSD dostává facelift důsledného používání corporate identity, mítinky nepůsobí jako hejno amatérů. A nejlepší reklamou pro sociální demokraty jsou vulgární protiútoky protivníků. Ať už je to hack jejich webových stránek, nebo vajíčka, která někdo hází na řečníky. Oběti chuligánského násilí vzbuzují u slušných lidí soucit. To konzervativci nevědí?

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 22.5. 2009