12. 6. 2008
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
12. 6. 2008

Nežádoucí příspěvek ke školství

Ta naše povaha česká se opět projevila při stávce učitelů. Podobně jako když stávkovali železničáři nebo lékaři, tak i nyní jsme těm stávkujícím učitelům nemohli přijít na jméno. Co by nechtěli, že jo? Mají vysoké platy, samé prázdniny, krátkou pracovní dobu a mohou být pořád s dětmi. To jim závidí kdejaký rodič a pedofil.

Nějak zapomínáme na to, že žijeme v džungli globálně koncentrákového kapitalizmu. Co si v ní kdo neurve, nevyřve, nevydupe, nevydře, nevylže, neuplatí a neukradne, to nemá. Nikdo se tím nijak netají. Dokonce i nevyšší státní představitelé to předkládají občanskému davu jako nejchytřejší moudra. Nenávidíme druhé, když stávkují, neboť je to jednodušší, než kdybychom stávkovali sami. Jestliže někdo závidí lékařům, železničářům, učitelům nebo třeba politikům jejich peníze, proč nestávkuje také?

Kdyby to tak učinila většina, již dávno bychom měli skutečnou sametovou a nikoliv pod stůl zametenou revoluci. Ve skutečnosti však většina stávkuje, tak jak se to naučila za starého režimu, totiž pasivním odporem, lhostejností, nezájmem, pubertální infantilností a strkáním hlavy do písku. Jestliže chceme skutečně poměry zlepšit, musíme uvědoměle stávkovat aktivně. Ale kvůli tomu není potřeba chodit na ulici a hulákat, i když pro naše zápecní poměry by to byl nebetyčný úspěch. Způsoby uvědomělého stávkování však většinou vůbec nehledáme. Uvádět je nemá cenu, neboť by nás to velmi rozčílilo.

Nevím, jestli jsem oprávněn se vyjadřovat ke školství. Počítám s tím, že budu za své názory lynčován. Absolvoval jsem základní, střední a vysokou školu. Mimoto jsem jeden rok chodil do učení jako učeň. Celkem to činí 19 let strávených v různých školských zařízeních všech stupňů. Tři roky jsem učil na základní škole speciální tělesnou výchovu. Mimoto mám za sebou asi 35 roků strávených s mládeží a mladšími dospělými prakticky každý den v tělocvičně. Výsledkem mých zkušeností je naprostá zhrzenost a těžké deprese. Buď jsem tak mizerný učitel, nebo je obecný stav populace tak katastrofální, že mu již po dobrém není pomoci.

Za mých školních let byla tělesná výchova značně diskriminovaná. Je jistě i dnes naprostou popelkou mezi ostatními "důležitými" předměty. Osobně se však domnívám, že je tím nejdůležitějším předmětem. Nemám ovšem na mysli to, co je většinou za tělesnou výchovu vydáváno a chápáno.

Zdravotní stav mladé populace je obecně hrozný. Co je platné, když máme nadmíru vzdělané občany, když jejich vzdělání často pouze slouží k prosazování jejich podprahových pudů a působí všeobecně zhoubně. Musíme se teoreticky učit, učit a učit, abychom se mohli rvát mezi sebou a s jinými o místo na slunci, ze kterého vytváříme poušť. Školáci nejsou vychováni na úrovni těla a jejich skrytá infantilnost, záludnost a agresivita dostávají k dispozici vychytralý a vzdělaný rozum, což jim umožňuje buď v rukavičkách plošně krást či lokajsky sloužit a kobercovým způsobem devastovat celou společnost, zatímco obyčejný, primitivní a nejvíce odsuzovaný pouliční zločinec postihne pouze několik jednotlivců.

Tělesná výchova začíná pořádkem, úklidem, kázní, respektem, zdvořilostí a jinými návyky, které umožňují smírné soužití s ostatními lidmi. Ten, kdo nemá osvojenou tělesnou disciplínu, jistě ji neocení. Než k ní sám životními zkušenostmi v našem podivně civilizovaném sociálním prostředí dospěje, zajisté dříve umře.

Naše občanské prostředí je tzv. tržní. Záměrně a vědecky propracovaným způsobem se snaží dosáhnout u občanů, zejména u dětí, naprostého duševního rozptýlení, těkavosti a závislosti na prostředí. Jinak by občané nebyli tak skvěle mediálně, politicky a ekonomicky ovladatelní. Jejich pozornost a mínění musí kontrolovat média a skvěle manipulované zevní prostředí. Skrytá diktatura je horší než zjevná.

Vzbudit u mladého člověka zájem, aby se sám zajímal o své všestranné vzdělávání, které by nebylo podmíněné finančním ziskem, je dosti obtížné. Naše společnost má naprosto jiné zájmy, než učinit své potomky lepšími než je ona sama.

Veřejnému mínění se podařilo podvrhnout názor, že prý dnes máme svobodu, zatímco prý dříve nebyla. Zlo a zločin se uzákonily, takže jsme je přestali vnímat. Staly se všeobecnou normou. Chrání se ekonomikou, státním aparátem, mafií i občanskou společností, ačkoliv jimi všichni sami trpí. Občané si nechali vsugerovat, že komunistický režim byl zlý, protože potlačoval egoizmus. Demokratický režim je pak prý dobrý, protože prý dává egoizmu svobodu, ačkoliv jej pouze lépe využívá než ten starý. Egoizmus je sám o sobě ze své podstaty otroctvím, jak by jeho nespoutanost mohla pak být svobodou? Přesto tomu většina lidí naivně věří.

Místo, abychom dělali to, co je potřeba, zavádíme stále choromyslně a zločinně podle nějakého vzoru nějaký systém, zákony, reformy atd. Divíme se pak, hloupě nebo jen na oko, že tyto posléze nefungují. Takové systémy a reformy fungují národohospodářsky jen tak, aby cizorodě a cizopasně vyždímaly z lidí a přírody ještě více energie a tuto pak naprosto umořily a znehodnotily.

Musíme si ovšem negativisticky připustit, že je to vše zákonitě správné, a že bychom měli být vděční za to, že nás tvrdý osud tak pěkně po zlém učí. Na koho ještě nedošlo, zajisté dojde. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají. Do pekla je cesta široká. Obecně přece nejsme dobrovolně a bez nátlaku nijak schopni konvertovat k něčemu lepšímu než je bohapustý konzum. Neodnaučíme-li se nesprávnému chování sami, odnaučí nás to jistě bolestivá realita.

                 
Obsah vydání       12. 6. 2008
12. 6. 2008 Anatomická pomůcka ke studiu chirurgie českého zdravotnictví
12. 6. 2008 Zoufalství nad "českou malostí": Radar nebude?
12. 6. 2008 Tak máme zase dráty František  Řezáč
12. 6. 2008 Rada Evropy vyzývá k zákazu tělesných trestů Maud  de Boer-Buquicchio
12. 6. 2008 CDI: Test protiraketového systému s použitím elektronických protiopatření byl "pro jistotu" zrušen Karel  Dolejší
12. 6. 2008 Konec leteckého modelářství i aeroklubů: A bude "po ptákách"... Štěpán  Kotrba
12. 6. 2008 R. Pynsent, F. X. Šalda, K. Čapek, a "ti druzí" Miloš  Dokulil
12. 6. 2008 Diskuse o R. B. Pynsentovi je okrajová? Jan  Čulík
12. 6. 2008 Paní Parkanová, pane Topolánku, jste necitelní darebáci! Jan  Neoral
12. 6. 2008 Endgame s českými titulky na Google video a iDnes
12. 6. 2008 Co takhle stojí válka, ale i nabouraný "mír"? Miloš  Dokulil
12. 6. 2008 O každodenním šílenství, neboli Kde zrcadlové neurony selhávají Uwe  Ladwig
12. 6. 2008 Nežádoucí příspěvek ke školství Wenzel  Lischka
12. 6. 2008 Základní školství je v rozkladu
12. 6. 2008 Přísné a náročné učitele se dnes ředitelé škol snaží vyhodit
12. 6. 2008 Studenti jsou prázdní
12. 6. 2008 Výměra církevních pozemků: Neuvěřitelné, možná zázrak... Ladislav  Žák
11. 6. 2008 Vážné varování: Rychlý růst cen ropy teprve začal
11. 6. 2008 Supertajné dokumenty britské vlády zapomenuty ve vlaku
11. 6. 2008 Prezident Bush lituje své pověsti jako člověk, který chtěl válku
11. 6. 2008 Online-International News Network: Útok NATO zabil nejméně 27 Pákistánců, 40 vojáků je pohřešováno
11. 6. 2008 Jsou mezinárodní soudní tribunály vždycky politické?
12. 6. 2008 Pražská muzejní noc: Doprava na kolech
12. 6. 2008 Škoda, že web nepodléhá "cenzůře"
12. 6. 2008 Chci být ve slušné společnosti Tomáš  Bodžár
12. 6. 2008 Hluboká textová analýza žije nejen v Londýně, ale i v Hradci Králové Tomáš  Koloc
12. 6. 2008 Josef Vít jako jednooký bojovník proti imperialismu
12. 6. 2008 Nepodléhejme mediální masáži
12. 6. 2008 Králík: Podávám na AČFK trestní oznámení Jiří  Králík
12. 6. 2008 jak básně plynou Charles  Bukowski
12. 6. 2008 NIkdo se v dnešní společnosti nebude starat o děti s postižením
12. 6. 2008 Kompromis bude nevyhnutné urobiť
11. 6. 2008 Dietrich Bonhoeffer a jeho cesta k svobodě David  Pěcha
11. 6. 2008 Ježíšova a Lutherova prasata Jan  Stern
6. 6. 2008 Hospodaření OSBL za květen 2008

Školství RSS 2.0      Historie >
12. 6. 2008 Základní školství je v rozkladu   
12. 6. 2008 Nežádoucí příspěvek ke školství Wenzel  Lischka
10. 6. 2008 Dobří učitelé již byli ze škol vypráskani - už dávno, kroky předchozích vlád Pavel  Drs
10. 6. 2008 Otevřenost Boris  Cvek
10. 6. 2008 Vláda zlikviduje až 270 špatných škol   
10. 6. 2008 Učitelé jsou špatní, protože jsou chudí II   
10. 6. 2008 Dobří učitelé byli vypráskáni už dávno   
10. 6. 2008 Učitele s menším nárokem na výšku platu Bohumír  Tichánek
10. 6. 2008 Úroveň absolventů vysokých škol Václav  Špíka
10. 6. 2008 Ne všichni učitelé angličtiny jsou hrozní   
10. 6. 2008 Neomezený počet géniů a konstantní počet hus Štěpán  Kotrba
10. 6. 2008 Neznalost Jan  Čulík
10. 6. 2008 O Čulíkově biči a společenské kauzalitě   
10. 6. 2008 Žákova matematika Pavel  Zoch
10. 6. 2008 Kopání do učitelů