30. 8. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
30. 8. 2005

Kluci hrajou počítačové hry, holky dělají domácí úkoly

V důsledku počítačů vznikají ve školách u žáků rozdíly mezi pohlavími. Kluci tráví svůj čas u počítače hraním počítačových her, zatímco dívky počítačů využívají k tomu, aby jejich prostřednictvím vypracovaly domácí úkoly. Vyplývá to z nového výzkumu britské vlády.

Zpráva, kterou pro britské ministerstvo školství vypracovali univerzitní odborníci na univerzitách v Leeds a v Sheffieldu, požaduje, aby školy "směrovaly" chlapce k uživání počítačů pro studium.

Analýza zjistila, že žáci, kteří používali při studiu počítače, měli lepší výsledky v závěrečných zkouškách než žáci, kteří doma přístup k počítači neměli.

Avšak děti, a byli to především kluci, kteří pravidelně hráli počítačové hry, měli při zkouškách podstatně horší výsledky.

Z nejnovějších statistik britských závěrečných zkoušek vyplývá, že chlapci mají v mnoha předmětech podstatně horší výsledky než dívky.

Zpráva konstatovala, že její zjištění potvrdilo názor, že počítače jsou "hračky pro chlapce".

"Dívky využívaly domácích počítačů mnohem častěji než chlapci pro práci na domácích úkolech a projevovaly tak daleko svědomitější přístup ke studiu," konstatuje zpráva.

61 procent chlapců, ale jen 44 procent dívek hrálo počítačové hry každý den nebo alespoň jednnou týdně. 70 procent chlapců, ale jen 32 procent dívek uvedlo, že hraje elektronické hry s pomocí herních ovládacích panelů. Zpráva zkoumala zvyklosti dětí ve věku 11, 14 a 16 let.

Podrobnosti v angličtině ZDE

                 
Obsah vydání       30. 8. 2005
30. 8. 2005 Láska všechno překoná?
30. 8. 2005 Není úniku Josef  Provazník
30. 8. 2005 Topolánek a Paroubek: bylo to o ničem Boris  Cvek
30. 8. 2005 Sebepsychologie Bohumil  Kartous
27. 9. 2005
30. 8. 2005 Jaderná nálož do každé slušné rodiny I. Milan  Černý
30. 8. 2005 "Cizinci jsou zločinci"
30. 8. 2005 V Číně jedí psy a v Česku Číňany Ján  Simkanič
30. 8. 2005 Úvaha o automobilovém světě Martin  Böhm
30. 8. 2005 Kluci hrajou počítačové hry, holky dělají domácí úkoly
30. 8. 2005 Chceme v Praze olympiádu? Jan  Handl
30. 8. 2005 Případ katarského prince a českých soudců Jaroslav  Štemberk
29. 8. 2005 Jak Joe Pompei změnil náš svět Štěpán  Kotrba
29. 8. 2005 Co musíte vidět letos na podzim
29. 8. 2005 Proč nás situace v USA musí zajímat Jindřich  Kalous
29. 8. 2005 Nechtěné pohlaví Michal  Giboda
26. 8. 2005 Nákup transportérů pro armádu ČR: Ochrana životů, nebo kšeft? Karel  Dolejší
28. 8. 2005 Británie: Ochranu proti smrtelné "ptačí chřipce" dostanou jen "příslušníci elit"
26. 8. 2005 Podpořte Českou knižnici Jiří  Holý
19. 8. 2005 Hospodaření OSBL za červenec 2005

Školství RSS 2.0      Historie >
30. 8. 2005 Kluci hrajou počítačové hry, holky dělají domácí úkoly   
5. 8. 2005 Británie: Studentům bude trvat 15 let, než splatí dluh za vysokoškolské studium   
24. 5. 2005 Změna systému školství aneb univerzální učebnice Jan  Poštulka
28. 4. 2005 Reforma školství je vážně ohrožena   
26. 4. 2005 Je to možné? Igor  Daniš
21. 4. 2005 Nejde o školné, ale o úlohu vzdelania Igor  Daniš
7. 4. 2005 Struktura a funkce Michal  Giboda
23. 3. 2005 Na státní maturity se zbytečně vyplýtvalo přes 100 milionů korun! Radek  Sárközi
10. 3. 2005 Opravdu školská reforma? Milan  Kulhánek
1. 3. 2005 O voze, o koze a o školném Radim  Valenčík
1. 3. 2005 O školství, prosím, bez demagogie Rudolf  Převrátil
28. 2. 2005 Přestaňme snít o New Labour, pokud sociální spravedlnost má být naším cílem Jan  Drahokoupil
25. 2. 2005 Paradoxy diskuse o školném Radim  Valenčík
24. 2. 2005 Slušný člověk, slušný národ - a etické kodexy Ondřej  Hausenblas
22. 2. 2005 Českým učitelům chybí osobnost, ne etický kodex... Filip  Sklenář