7. 6. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
7. 6. 2005

Město by mělo MHD spíše podporovat a více dotovat

tisková zpráva redakce A-Kontra k připravovanému zdražení jízdného v MHD Praha

V minulých dnech Magistrát hl. m. Prahy rozhodl o výrazném zvýšení jízdného v městské hromadné dopravě v Praze, ke kterému má dojít od 1. července. Cena jednotlivé jízdenky se zvyšuje z 12 na 20 Kč, přibližně o 10 procent podraží také předplatní kupóny. Radnice tento krok zdůvodnila rostoucími náklady na provoz MHD.

S tímto rozhodnutím radnice zásadně nesouhlasíme. Chápeme, že ceny vstupů rostou, zdražení jízdného však nepovažujeme za vhodný způsob jak zvýšit příjmy MHD. Máme za to, že tento krok bude mít za následek úbytek cestujících v MHD a jejich následný přesun do individuální automobilové dopravy, což ještě dále vyhrotí již tak kritickou situaci na pražských silnicích.

Jsme přesvědčeni, že město by mělo MHD spíše podporovat a více dotovat, neboť současné ceny jízdného jsou již tak dost vysoké.

Zaráží nás také, že město si na jednu stranu stěžuje na stále rostoucí náklady na provoz MHD, na celkový nedostatek financí a zadluženost, na druhou stranu však neváhá plánovat zbytečný a nákladný odsun Masarykova nádraží, provozně neopodstatněné prodloužení metra A do Motola a Ruzyně za 40 miliard. Připravuje se drahá realizace kontroverzních dopravních staveb jako je mimoúrovňová křižovatka na Malovance nebo megalomanské tunely Městského okruhu pod Stromovkou, u nichž je právě Magistrát hl.m. Prahy investorem atd.

Magistrát svým jednáním preferuje automobilovou dopravu. Automobilismus přitom působí značné škody na životním prostředí a neúměrně zatěžuje městský prostor. Tím vytváří a dále prohlubuje externality, které nikdo neuhradí. Postoj města je však takový, že škodlivá automobilová doprava je dnes masivně podporována právě na úkor dopravy hromadné, která je k městskému prostředí podstatně šetrnější. S tím nemůžeme souhlasit,“ říká Ondřej Slačálek z redakce časopisu A-kontra.

Vyzýváme Magistrát hl.m. Prahy, aby svoje rozhodnutí ohledně cen jízdného v MHD přehodnotil.

V této situaci považujeme za nutné, aby se k chystanému zdražení lidé veřejně vyjádřili. Proto vyzýváme cestující veřejnost, aby při přepravních kontrolách nespolupracovala s revizory.

                 
Obsah vydání       7. 6. 2005
7. 6. 2005 Firmy dávají zaměstnancům elektronické náramky, aby zvýšily jejich výkonnost
7. 6. 2005 Gorbačov: Podporuju socialismus Tonyho Blaira
7. 6. 2005 On to řekl Bohumil  Kartous
7. 6. 2005 Kde je ta Klausova "literatura"?
7. 6. 2005 Omluvou k demokracii
7. 6. 2005 Software je jako sex. Nejlepší je zadarmo!
7. 6. 2005 Proč to nejde? Jan  Čulík
7. 6. 2005 Příšerná úroveň a parazitismus Britských listů
7. 6. 2005 Slova plná zloby
7. 6. 2005 Zkuste napsat do českých novin, že prezident Klaus není zrovna génius
7. 6. 2005 Neškodí se připomenout
7. 6. 2005 Britské listy nemají k dispozici vilné dvacítky Filip  Rožánek
7. 6. 2005 Unikátní periodikum
7. 6. 2005 Lidi jsou fakt natvrdlý
7. 6. 2005 Britské listy jsou dobré právě proto, že nemají peníze
7. 6. 2005 Není to drzá a nemravná výzva Michael  Kroh
7. 6. 2005 Čtu a neplatím
7. 6. 2005 Hodnotou BL je právě jejich nekomerčnost
7. 6. 2005 S hlubokou neúctou
7. 6. 2005 Jsem člověk pravicového smýšlení a rozhodně vás nebudu podporovat
7. 6. 2005 Jsem člověk pravicového smýšlení a nedivím se vaší výzvě
7. 6. 2005 "Já vám předkládám kvalitní médium a vy to, holoto, čtete zadarmo"
7. 6. 2005 BL jsou špatné, ale jsou tím nejlepším, co máme
7. 6. 2005 Používejte systému paypal
7. 6. 2005 Město by mělo MHD spíše podporovat a více dotovat
7. 6. 2005 Jak multinacionální společnosti "klonují" britská města
7. 6. 2005 Pod lampou na pravé poludnie Jan  Dancer
7. 6. 2005 Češi a Evropa v dáli Miloslav  Zima
7. 6. 2005 Jednotná Evropa je naším společným cílem Milan  Valach
7. 6. 2005 Konfiskace občerstvení na koncertě je zásahem do vlastnického práva návštěvníka Jaroslav  Štemberk
7. 6. 2005 Bývalý generální tajemník FPÖ byl spolupracovník Mossadu Richard  Seemann
7. 6. 2005 Vzpomínky na svět včerejška Lubomír  Novotný
7. 6. 2005 Černobyl - 19 let poté
7. 6. 2005 Proč říkám ANO! podniku Microsoft
7. 6. 2005 V Čechách je svoboda, važme si toho!
6. 6. 2005 Počítač má známkovat studentské seminární práce
6. 6. 2005 Rebelie kmánů
6. 6. 2005 Pozice mrtvého brouka v časech globalizace Milan  Černý
6. 6. 2005 O tvrdém rasismu mezi mladšími Čechy Jindřich  Kalous
6. 6. 2005 Jak jsem se pokusil vymezit část prostoru na české vizuální scéně v rámci 2. pražského bienále 2005 Jiří  David
6. 6. 2005 Britský komik šokován znesvěcením slovenského hřbitova
6. 6. 2005 Jezdit automobilem přestane být právem Jan  Čulík
6. 5. 2005 Hospodaření OSBL za duben 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce