5. 5. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
5. 5. 2005

"Štve nás hudba na Radiožurnálu"

Poslouchám Radiožurnál ráno a večer a i politické pořady v kterých se teď vyskytujete i Vy. Štve mne hraná hudba této stanice. 60% je anglo-americká. 10% slovensky a 30% česky. Proč tolik cizí hudby a jen anglicky? Vždyť jsme v Evropě! Francouzky a italsky zcela výjimečně a tím to končí. Proč ne cikánsky, polsky, rusky, maďarsky? Vypadá to, že jsme okupováni USA. Je to trapas, když mají pořad o Kubě a hrají anglicky, o Polsku a zase anglicky???! Ty české písničky jsou ty nejhorší.

Výběr dopisů od posluchačů Radiožurnálu Jaroslavu Hutkovi.

-- Odesílatel: Vladimír V.
Předmět: Dotaz na svobodu hudby v Radiožurnálu
Datum: 10. dubna 2005, 10:16:40

Poslouchám Radiožurnál ráno a večer a i politické pořady v kterých se teď vyskytujete i Vy.Štve mne hraná hudba této stanice. 60% je anglo-americká. 10% slovensky a 30% česky. Proč tolik cizí hudby a jen anglicky? Vždyť jsme v Evropě! Francouzky a italsky zcela výjimečně a tím to končí. Proč ne cikánsky, polsky, rusky, maďarsky? Vypadá to, že jsme okupováni USA. Je to trapas, když mají pořad o Kubě a hrají anglicky o Polsku a zase anglicky???! Ty české písničky jsou ty nejhorší.

Vás určitě nezahrají jak je rok dlouhý ani jiné písničkáře kromě blbostí že je má největší a do rybníku svítí sluníčko. Je to radio veřejné služby a nezahraje Suchého, Wericha, ale ani Matušku, Kubišovou, Kryla, ... Jen když je někdo přezpívá.

Psal jsem jim to kolikrát. Mě nutěj jim platit a oni si hrají co chtějí. To je ta svoboda o které tak hezky mluvíte. Mohu svobodně platit - kdyby ne tak na mě pošlou exekutora - a držet hubu. Dokonce mi radí ať poslouchám jiné stanice. Proč, když tuhle platím. Jsou radio veřejné služby a slouží asi jen sobě, protože soukromé stanice hrajou daleko líp. (asi za tu blbou hudbu něco berou od těch soukromých) Zeptejte se jich, proč Vás nezahrajou jak je rok dlouhý

Vladimír V.

PS: Třeba nemáme slyšet: Je to divný svět, divné věci, když je pro lidi třeba, pálit laciné žito v peci, aby zdražil chleba.

Odesílatel: Vladimír J.

Datum: 25. dubna 2005, 14:32:29

Milý Jaroslave, trošku nerozumím proč si vzal zrovna takovou to talk show, do které volají především chroničtí stěžovači. Ja tam zpravidla nevolám a ty lidi nikdy k ničemu nepohneš.Ale dobře, chceš to zkusit.

Proč Ti tykám? Protože Tě poslouchám od svých 14 let, protože jsme na Tebe řvali na Ruzyni přes sklo a protože jsme spolu v době když si ještě koncertoval párkrát hovořili.

Tvůj příští plán je HUDBA na Radiožurnalu.

Kdyby se Ti podarilo zmenit alespon 1 procento, ale nestane se nic uvidis. Hudba na CRo 1 je katastrofalní.Nemít na kalendáři 2005 mohl by hudební rámec posloužit jak v roce 77 tak po Gorbačovově perestrojce. K. Gott. "Jdou vojska ....., Věra Špinarová " Prázdná pláž ", Olympic " taky sem se narodil bos.." Janek Ledecký ...... Zkrátka srabácký výběr toho nejnižšího, chápu že stále oblíbeného, ale nejméně kvalitního co snad na českých policích může ležet.

Řeknu Ti, kdo CRO1 poslouchá.

Lidi, kteří chtějí kvalitní a dobré informace. Je jim zle ze zpravodajství na X, Y, Z, ,,,,,,,ale stejně jako já spoustu minut stráví tím že musí přeladit.Paradoxy jako reportáž ze setkání politických věznů, které je zakončeno moderátorovou více či méně kvalitní tečkou a pak .... H. Vondráčková nebo Zagorová.

To je tak neuvěřitelný výsměch , že to musí někdo dostavat zaplacené. Ty informace, které jdou do hloubi věci neposlouchají lítostiví milicionáři a soudružky od kafí. Bojí se snad někdo v rozhlase, že po vstupu o Bělorusku, nebo školství zazní Pink Floyd " Another brick in the wall" Proč tam nějaký idiot pustí ( alespoň že anglickou verzi) Ne pětku ne ...(Myslim že nějaky Melen od Františka janečka v češtině. Co naplat že je to anglicky. Nikdo to v originále nezná. Takže si máme zpívat ten prorežimní trhák mladých pionýrů.... já jsem v tom nevině, tak prosím 5 ne, prosím 5 ne.

Někdo by měl V CRO sebrat odvahu a všechny CD která nesou hudbu, která pomáhala zlidštovat tvář totality vyhodit do koše. Rozhlas je veřejnoprávní medium. Nemusí vysílat pro masy. Tak proč se snažit masám se zavděčit? AŤ Rozhlas hraje hudbu u které nevyskakují asociace ( to mě odmítali žádost na byt, když todle hráli, to mě policajti vezli v autě, když hráli tohodle Gotáka, atd., ať před novou věcí někdo fundovaně řekne, proč si to máme poslechnout ( at už je to Španělsko, Mexiko, Turecko,,) trochu exotiky, tu mladí teenagers chtějí-- Tibet, lámové, pak nějaké Jethro víte posluchači, to je skupina, která hrála po světě, když vy jste poslouchali Urbánkovou.....

ATD. Jaroslave vím že času je málo, tak Ti ho nebudu vic brát. Snad si pochopilˇ( snad jsem to napsal k pochopení) . CRO 1 poslouchám jak to jen jde, ale za hudbu bych někoho fakt poslal na školení o demagogii, harmonii, korupci, o táborech smrti o vyvážení umělců za Prahu a jejich bití, o nedostání se na vysokou kvůli cukrárně dědečka. etc. Na školení o všech věcech, které se dály, když v rádiu hráli Ti samí profící jaké nám pouští CRO1 dnes. Až potkáš někoho na chodbě kdo v tom má prsty, řekni mu, že minimálně dva lidi v Děčíně tím pěkně ............

Ps: Jsem 33 letý učitel, který stihl zorganizovat jen jednu demonstraci v životě s účastí 250 lidí se dvěma dalšími kamarády, nebýt listopadu tak jsem neodmaturoval a když na nás ředitel střední řval, že to jsme teda...., že jsme skončili, že si už neškrtnem, ... tak mu z jeho komunistického rádia v jeho komunistické kanceláři hrála hudba, jakou uslyším dnes odpoledne po zprávách, až si pustím CRO 1.

Zlom vaz a přeji Ti hodně zdraví. Vladimír J.

PS2: Psal jsem to rychle a jsem zvykly psát převážně v angličtině bez diakritiky, takže si ty nesmysly nějak odfiltruj. Ahoj

-- Odesílatel: Petr P.
Předmět: radioforum
Datum: 22. dubna 2005, 20:20:05

Vážený pane Hutko!

Nedaří se mi dovolat se k Vám do rozhlasu, tak využívám této možnosti, když už jste prozradil svou e-mailovou adresu. (Nebude Vám těď příliš mnoho lidí mailovat?)

Během dnešního radiofora zazněla spousta různých názorů, jeden jsem ale postrádal. Myslím si totiž, že tento způsob podávání přihlášek má za cíl toto: Řada rodičů a žáků se bude obávat neúspěchu a přihlásí své dítě raději na školu o stupeň nižší kvality, než na jaké by dítě mohlo obstát. Tím se dosáhne toho, že se více dětí bude hlásit na tzv. učňáky.

A o to přece naší vládě jde. Ne o to, aby vzdělanost v tomto státě rostla, ale aby vláda zajistila pracovní síly pro dělnické profese. V tom vidím velké nebezpečí. (S tím souvisí i poznámka jednoho posluchače, který chtěl sloučit ministerstvo školství a práce!! Chce vychovávat lidi pro minulé století!) Tak to chtěli komunisti taky. Naše vláda stále nepochopila (nebo nechce pochopit), že budoucnost je ve vzdělání a ne ve vyučení. Víte, pracoval jsem 32 let ve školství, protože jsem nemohl dělat to, co jsem chtěl a na co jsem snad měl, byl jsem učitelem chemie. Od roku 1990 jsem skladatel vážné hudby na volné noze, dnes ovšem v penzi, protože je mi už 73 let. A něco o komunistických "směrných číslech" pro střední školy vím, dnes to tedy sociálně demokratické ministerstvo řeší systémem přijímaček, bohužel s podobným výsledkem.

A když už Vám píšu, tak si dovolím taky několik slov k tématu příštího týdne, tj. k hudbě na radiožurnále. Nechci kritizovat to, že se tam vysílá výhradně populární hudba, budiž, měla by ovšem být stanice, na níž se vysílá zase tzv. vážná hudba atd. Horší je, že je tam hudba často nekvalitní, dále, že se zbytečně některé zajímavé publicistické pořady utínají jen proto, aby byl čas na písničku a jiné se uprostřed přerušují opět písničkou. To si vedení radiožurnálu opravdu myslí, že bychom nesnesli např. zajímavé cestopisné vyprávění v délce 25 minut? Že se to nutně v nejzajímavějším okamžiku musí přerušit písničkou? A proč třeba ráno mezi zprávami, přehledem tisku a počasím musí tolik času zabírat písničky? A když už si někdy do nějakého pořadu pozvou umělce jiné oblasti, tak rozhovor s ním není ilustrován jeho tvorbou, ale cizí písničkou? Tvrdí, že je to pro mladé! 1. Řada mladých poslouchá jinou hudbu, než ten druh písniček, které poskytuje radiožurnál, dokonce i vážkou hudbu. 2)Starší a staří nemají poslouchat dobré publicistické pořady z radiožurnálu?

Už končím, stejně je můj mail delší, než jsem chtěl. Srdečně Vás zdravím a přeju vše dobré a nenechte si od primitivů diktovat, co máte a nemáte dělat! Váš Petr P.

-- Odesílatel: Rostislav K. ze Šumavy

Předmět: WWW.HUTKA.CZ - přijímačky na střední školy
Datum: 22. dubna 2005, 19:50:05

Vážený pane Hutka,

rád poslouchám Vaše pořady, i když po pravdě hlavně proto, že dáváte prostor názoru posluchačů a jste ochoten s nimi diskutovat. To na rozdíl od pana Pokorného, který má vymezený čas pro 6 posluchačů a již řadu z nich zcela nevybíravě odmítnul.

Pokud se týká přijímaček, tak v tomto směru s Vámi nesouhlasím. Těch pohledů na celé školství může být bezpočet a proto vyberu jen některé: - sám jste řekl, že Vaše dcera absolvovala několik přijímaček. Dohlédnete konce toho řetězce, co musely ty Vaší dcerou odmítnuté školy administrativně udělat? A sám jste vlastně řekl, že školu jste vybírali Vy a ne Vaše dcera. - tím jsme u druhého problému - nedostatečná orientace dítěte (ať je to již způsobeno rodinou či školou) na svoji budoucnost, tedy obor, který by rádo studovalo. Ve Vašem pořadu jsem nepostřehl, zda jste uvedl obory, na které se hlásila. Určitě nebyly vyhraněné. Zajisté, dítě potřebuje vedení, budoucnost jej zas až tak moc nezajímá a proto rozhodují rodiče.

- nedostatek zanícení udělat vše pro to studovat právě a jen ten svůj obor. Spíše je to tendence a snaha utéci od manuální a tvořivé práci ke snadné práci v kanceláři. To platí zejména pro rodiče a následně pro dítě.

- neznám Školský zákon a v pořadu jste nic neřekl o tom, zda je možné v průběhu studia přestoupit za cenu diferenčních zkoušek na jinou školu. Dříve to bylo možné, ale chtělo to v průběhu roku "makat", jít s kůží na trh a dokázat při diferenčních zkouškách, že právě já jsem ten, kdo se musí na tuto školu dostat.

- nic není zadarmo, a jestli vše u nás včetně školství trpí nedostatkem financí, pak i zpřísnění přijímaček by mělo uspořit finance (ale tady se domnívám, že jsem idealista - že za neodvedenou práci se neplatí).

Mohl bych toho jistě napsat ještě mnoho, teď je to už stejně jen diskuze mezi námi dvěma. Jen pro úplnost uvedu, že mám maturitu a dvě vysoké školy, mám dceru na základní škole. Proto jsem si dovolil Vám napsat.

A pokud jste pro příští pořad vyhlásil téma - zda Radiožurnál vysílá tu správnou hudbu, tak to Vás chci slyšet. V hudbě jste větší odborník, než já. Jsem jen posluchač. To téma jste si vybral sám, nebo Vám jej někdo přikázal? Na to přece nejde odpovědět a tím se otázka stává naprosto plytkou! Utečte z toho zavčas, prosím. Mne hudba uklidňuje i provokuje, deptá i povznáší, uspává i nenechává spát, nechává klidným i nutí k zamyšlení. Tím jsem nevyčerpal všechny emoční oblasti. Co je to dobrá hudba? Rád si poslechnu lidovky, vážnou hudbu i populární hudbu (ale nemusím techno!). Mám rád Hašlera, Honzu Nedvěda, Langerovou, Suka, Slováčka, Hudečka i Šporcla, Beatles i Plavce. Že zrovna nemusím Zagorovou, Frantu Nedvěda, Korna a jiné, pak to přece neznamená, že "dělají" špatnou muziku! Tak to jsem zvědav, jak z toho v pořadu vybruslíte! Navíc písničky a hudba, která oslovuje mne, tak tu třeba právě dcera nemusí. Tak že to záleží na spektru posluchačů, kteří Vám budou chtít zavolat, beru to na vědomí.

Navíc hudba v rozhlase je pro mne zejména kulisou. Pokud ji chci prožívat, pak si ji pustím z nosiče a ničemu jinému se nevěnuji. A v ten moment je to jen a jen má volba a na žádného režisera pořadu si nemohu stěžovat.

Zdraví Vás posluchač Rostislav K. ze Šumavy

Odesílatel: Andrej K.
Datum: 26. dubna 2005, 17:27:50

Přeji Vám co nejpěknější den, reaguji na Vaši otázku stran hudby na radiožurnálu. Tuto stanici zhusta poslouchám (pokud nějakou poslouchám) a vadí mi nekonečné opakování zpráv. Chápu však, že tato stanice je tak určena. Tedy posluchačům, kteří ji na několik minut zapnou či vnímají a mají se dovědět co je potřebné. Také rozumím tomu, že vysílání hudby stojí prostředky na autorských poplatcích a že tedy ne vše může být nové. Čemu však nerozumím je to co s tím souvisí. Je vysíláno dost nového na to, aby se dalo argumentovat úsporami a přitom tak, alespoň pro mne odpudivého, že mne to přimělo reagovat na Váš dotaz. Shrnu-li: hudba na radiožurnálu mne vesměs neuspokojuje a soudím, že její výběr provádí osoba srdečně spojená s minulými dobami. Mám za to, že jsem ochoten přijmout různé hudební proudy - současné i minulé - poslouchám i RADIO 1, Vltavu, BEAT, ČR 2, CLASIC. Na těchto stanicích mne však hudební výběr nedráždí tak jako na Vámi zmíněné stanici, která mi v hudební oblasti připadá až příliš obecně komerčně zaměřená. Nevím zda má výpověď pro Vás bude mít nějakou informační hodnotu. Závěrem se Vám svěřím že Vás rád poslouchám když zpíváte, ale i hovoříte. Hovoříte srdcem. Cítím Vaše chybování, je lidské, pochopitelné a o to bližší - nejste politik. Andrej K. 54 let

Odesílatel: Andrej K.

Datum: 3. května 2005, 17:24:2050

Preji znovu hezký den a prosím o prijetí omluvy za mou první uspechanou reakci. Poslouchal jsem soustredeneji hudební proklady vysílání radiožurnálu a cítím zmenu. Pri své reakci jsem mel na pameti období cca pred jeden a pul rokem, kdy jsem radiožurnál poslouchal casteji. Trochu jsem zameril svou pozornost Vámi dotazovaným smerem a musím svuj kritický postoj korigovat k neutrálnímu -- t.j. jsem v nerozhodné míre spokojen, nadšen, bez názoru, odpuzen a další. Všimnete si, že výslovne záporný názor je klasifikacne v menšine, ale pro krátký cas pozorování bych to neprecenoval.

Uvidíme jak se situace vyvine. Dekuji za pozornost Andrej K.

Odesílatel: Zdeněk P.

Předmět: Vše dobré!

Datum: 26. dubna 2005, 18:12:04

Milý pane Hutko,

díky za Vaši odpověď, považuji si toho, že jsme si spolu takto vyměnili své některé dojmy, je to jako kratinké, pro mne vzácné setkání. Neberte můj další dopis jako závazek k Vaší reakci, to nemohu chtít, vím, že Váš čas má užitečnější náplň. Napadlo mne ještě, že se s Vámi rozdělím o jednu svoji vzpomínku:

Porta v Plzni, červenec 1984, mně bylo 17, trampoval jsem. V té době měli "zaracha" bluesmani Krausberry, písničkář Nohavica, někteří další. Čekal jsem u našich bagáží na kamarády před vchodem na výstaviště, kde se konala část přehlídky, zejména recitály písničkářů.

Kolem stovky lidí. Léto, prázdniny. Na plakátu, o který jsem se opíral s flaškou mlíka, byla řada jmen účinkujících, a mne svedla k pošetilému nápadu čistá bílá papírová plocha pod ním. Naproti v papírnictví jsem si opatřil za 2,50 Kčs tlustý fix a připsal: DNES TU CHYBÍ: Nohavica, Třešňák, Hutka a Krausberry ...

Do odpoledne byla plakátová plocha plná vzkazů, hotové diskusní fórum, plzeňská Zeď nářků. Krása. Večer stála u plakátů svazácká služba a i z pódia zazněla při hlavním večerním koncertu výtka na "výtržnost" kolem plakátů (obdobně pak vypadaly ty dny plakáty po celé vnitřní Plzni). Velmi mne moje dílo tehdy uspokojilo, tak velký efekt mne ani ve snu nenapadl. Musím se tomu smát, své partyzánštině, měl jsem pak horší výstupy na vojně, které mi přinesly i průšvih opravdový, ale to už je něco dalšího. V té Plzni - aby bylo jasno, proč to píšu - a vůbec na všech pódiích jste mnoha lidem citelně chyběl. A řekl bych, že to vlastně byli hlavně oni, tihle mladí naivkové, co psali na ty plakáty, kteří už se namíchli a ty směšné Jakešovce a Husáky vypískali. První televizní záběry, na kterých jste se mihl po Vašem návratu do Prahy mne nadchly a pamatuju si je stejně dobře, jako Vaše jméno, napsané tím černým tlustým fixem na plakátě, i lihovou vůni toho fixu...

Přeju Vám k Vašemu svátku všechno, co si přejete, co Vám chutná, co máte rád. Ať se Vám a Vaší rodině dobře žije. Netušil jsem, že Vaše moderování Radiofóra je časově limitované a chystáte už poslední téma.

Ta zpráva mne zklamala. Pokud Vám tedy bude nabízena další spolupráce v Č. rozhlasu, rozhodně ji neodmítejte a my, co Vás máme rádi, se budem těšit, že Vás zas uslyšíme.

S úctou

Zdeněk P. se ženou Karolínou

                 
Obsah vydání       5. 5. 2005
6. 5. 2005 Labouristé vyhráli, ale s menší parlamentní většinou
5. 5. 2005 Británie: Jak hlasovat v čtvrtečních volbách
5. 5. 2005 Drobečky Jaroslav  Hutka
5. 5. 2005 "Štve nás hudba na Radiožurnálu"
5. 5. 2005 Jan Pokorný: "Problémem je stereotyp"
5. 5. 2005 Brazílie odmítla americkou finanční pomoc pro boj proti AIDS
5. 5. 2005 Krátký život génia života Bohumil  Kartous
5. 5. 2005 V Austrálii už demokracie neexistuje
5. 5. 2005 To, že Šinágla vyvedli z komunistické demonstrace, bylo správné Jan  Polívka
5. 5. 2005 ČR potřebuje více antikomunistických protestů Petr  Jánský
5. 5. 2005 Velikost velikánů Alex  Koenigsmark
5. 5. 2005 Sexuálně nájemné školačky ovlivňují nejvyšší politiku Česka? Karel  Mašita
5. 5. 2005 Co si budeme pamatovat Michal  Vimmer
4. 5. 2005 Nejsem Čech obecný Ondřej  Slačálek
4. 5. 2005 Nacismus a právo na názor Ondřej  Slačálek
5. 5. 2005 Zaminir: "Vládě pro informaci - vládnu já" Oldřich  Průša
4. 5. 2005 Guardian dostal cenu Webby za nejlepší noviny na internetu
4. 5. 2005 Jean-Luc Godard: "Kinematografie je mrtvá"
4. 5. 2005 I my máme co oslavovat Oskar  Krejčí
4. 5. 2005 Mladí vpřed, staří na svá místa! Karla  Ladwigová
4. 5. 2005 Itálie: Nastává konec berlusconismu? Josef  Brož
4. 5. 2005 Klausov image a Ústava Igor  Daniš
4. 5. 2005 Upalování pneumatik Ondřej  Hausenblas
3. 5. 2005 New York Times: "Letadlo CIA , které převáží vězně k mučení do Taškentu, startovalo z ČR"
3. 5. 2005 Úloha myčky nádobí v dějinách Alex  Koenigsmark
3. 5. 2005 Holocaust jako erotický stimul Štefan  Švec
2. 5. 2005 Usekali jim prsty. Bratra upálili v koupelně. V Británii nemají nárok na azyl
9. 4. 2005 Hospodaření OSBL za únor a březen 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce