1. 6. 2004
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
1. 6. 2004

Proč bych si nikdy nepořídil internetové připojení od firmy chello.cz

"Zvýšili jsme rychlost, snížili jsme cenu! Rychlost od 768 kb/s! (mimochodem, trapně málo). Měsíc připojení ZDARMA! Modem ZDARMA! Instalace 1 Kč! Vysoká rychlost, pevné připojení, měsíční paušál!"

To je reklama, kterou uvidíte v těchto dnech v pražském metru. Působí neseriózně a doufám, že na nabídku firmě chello.cz nikdo neskočí. Proč?

V celé reklamě není nikde uvedeno, kolik zákazník vlastně bude za internetové připojení platit. Proč tomu tak je? Je měsíční paušál, který nabízí firma UPC, tak vysoký, že ho musí před zákazníky záměrně utajovat?

Vzhledem k tomu, že na reklamě v metru pro firmu chello.cz chybí ta nejzákladnější informace, totiž kolik bude zákazník za internetové připojení platit, doufám, že tomuto podniku nikdo nenaletí a jeho nabídce se vyhne.

Součástí podnikatelské etiky totiž musí být, aby podnik, který zákazníkovi něco nabízí, s ním jednal přímě a rovně. Zatajuje-li firma na reklamě cenu služby, kterou nabízí, zavání to manipulací. Co jiného zákazníkovi ještě takový podnik zatajuje?

Divím se, že si autoři reklamy neuvědomili, že u zákazníka víc platí přímost a čestnost firmy než manipulativní utajování údajů. To si myslí, že se zákazník nezeptá na tu základní otázku, která je v reklamě zamlčena?

Tím, že reklama v této věci, mlčí, křičí. Vypovídá o charakteru firmy, která reklamu zadala.

PS: K tomu napsal v úterý ráno Kostas Zgafas, že neuvedením ceny může sice inzerát působit neseriózně, ale služba je přesto dobrá: "Chello je pro nás tady velmi rychlý internet za asi 1200 Kč měsíčně paušálně včetně DPH."

Proč však svou pověst firma UPC shazuje tím, že nehovoří se svými zákazníky na rovinu?

PPS: Jiný čtenář podotýká, že v reklamách zatajuje v ČR cenu svých výrobků či služeb mnoho firem. To ovšem samozřejmě není důvodem NEKRITIZOVAT UPC, už proto, že o své zamlčené "výhodné ceně" na plakátech přímo hovoří...

Navzdory tomu, co si mnozí mohou myslet po zkušenostech s politováníhodnou podnikatelskou praxí v ČR, podstatou volnotržního podnikání není marketingová manipulace, ale otevřená volná aréna komerčních informací. Spotřebitelé musejí mít možnost srovnávat ceny nabízených výrobků a služeb, aby si z nich vybrali tu nejvýhodnější. Nikdo nebude brát vážně podnikatele, který se snaží zákazníka přesvědčit, aby si u něho něco koupil, nikoliv kvalitou a otevřeností svých služeb, ale úhybnými triky.

                 
Obsah vydání       1. 6. 2004
1. 6. 2004 Mučení v Iráku: Co jsme to udělali?
1. 6. 2004 Přehánění je charakteristikou bulváru Jan  Čulík
1. 6. 2004 Nejvíce tuberkulózy je na Karlovarsku Radek  Mokrý
1. 6. 2004 Prezidentské velerady aneb kterak se Klaus lidských práv bál Bohumil  Kartous
1. 6. 2004 Prezident vidí Evropu očima osmdesátých let Lubomír  Zaorálek
1. 6. 2004 120. výročí od narození Edvarda Beneše Lubomír  Zaorálek
29. 5. 2004 Výbor OSN proti mučení kritizuje Českou republiku
1. 6. 2004 Kotrbovy myšlenky mi zavánějí sudetoněmeckým myšlením Jaroslav  Kojzar
1. 6. 2004 Staré psy novým kouskům nenaučíš - aneb psům psí smrt Štěpán  Kotrba
1. 6. 2004 Mitrofanov viděl sjezd jen z té horší stránky Vojtěch  Filip
1. 6. 2004 BL píší o Iráku příliš jednostranně
1. 6. 2004 348 mladistvých zajatců, mezi nimi je 30 nemocných a 24 bez obvinění
1. 6. 2004 Palestinské děti jsou snadným cílem kulek
1. 6. 2004 Návštěva tibetského představitele v Paříži Simone  Radačičová
1. 6. 2004 Hranice normálu překročeny na stránkách Deníků Bohemia?
1. 6. 2004 Jak jsme v Československém rozhlase bojovali proti totalitě Jan  Čulík
1. 6. 2004 Proč bych si nikdy nepořídil internetové připojení od firmy chello.cz Jan  Čulík
1. 6. 2004 O několika krásných skladbách, které nejdou zahrát Lucie  Jandová
31. 5. 2004 Czech made: Arogance, ignorance a patronizace jako společenská strategie a kulturní kód? Jan  Matonoha
31. 5. 2004 Umění jako nástroj komunikace Jan  Čulík
31. 5. 2004 O Finech, slonech a švédském jazyce Kari  Senius
31. 5. 2004 Trpaslíci tančí v opojení, že se jednou stanou obry Václav  Dušek
31. 5. 2004 Jak ČR ignorovala slavné francouzské inscenace románu Ladislava Fukse Jiří  Tušl
31. 5. 2004 Americká armáda: nejen brutalita, ale i nekompetence
31. 5. 2004 Post coitum: Parodie na sex s vážným vyzněním Jan  Čulík
31. 5. 2004 Mýtus a realita sjednocující se levice Štěpán  Kotrba
31. 5. 2004 Demokracie bez voleb? Jan  Sýkora
30. 5. 2004 Lidské žvanění a Boží Slovo Zdeněk  Bárta
30. 5. 2004 Pro strach uděláno Zdeněk  Bárta
29. 12. 2003 Nenechte si ujít: nový knižní výbor z Britských listů
5. 5. 2004 Hospodaření OSBL za duben 2004
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech
22. 11. 2003 Adresy redakce

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
1. 6. 2004 Prezident vidí Evropu očima osmdesátých let Lubomír  Zaorálek
1. 6. 2004 120. výročí od narození Edvarda Beneše Lubomír  Zaorálek
1. 6. 2004 Prezidentské velerady aneb kterak se Klaus lidských práv bál Bohumil  Kartous
1. 6. 2004 Nejvíce tuberkulózy je na Karlovarsku Radek  Mokrý
1. 6. 2004 Přehánění je charakteristikou bulváru Jan  Čulík
1. 6. 2004 O několika krásných skladbách, které nejdou zahrát Lucie  Jandová
1. 6. 2004 Mučení v Iráku: Co jsme to udělali?   
1. 6. 2004 Jak jsme v Československém rozhlase bojovali proti totalitě Jan  Čulík
1. 6. 2004 Proč bych si nikdy nepořídil internetové připojení od firmy chello.cz Jan  Čulík
1. 6. 2004 Kotrbovy myšlenky mi zavánějí sudetoněmeckým myšlením Jaroslav  Kojzar
1. 6. 2004 Staré psy novým kouskům nenaučíš - aneb psům psí smrt Štěpán  Kotrba
31. 5. 2004 Post coitum: Parodie na sex s vážným vyzněním Jan  Čulík
31. 5. 2004 Městská policie Praha: V metru se nesmí sedět na dvou místech najednou! Jan  Čulík
31. 5. 2004 Mýtus a realita sjednocující se levice Štěpán  Kotrba
31. 5. 2004 Demokracie bez voleb? Jan  Sýkora