8. 8. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
8. 8. 2003

Radost bourat

"Systémy na předvídání bouračky jsou schopny poznat, kdy je havárie nevyhnutelná, a připraví na to automobil: varuje jeho osádku, nafoukne airbagy přizpůsobí blížící se srážce zavšení automobilu na podvozku."
Dobry den,

v clanku ZDE je jedna nepresnost, podle me docela zasadni, a to ze:"system nafoukne airbagy". Airbag se nafukuje po aktivaci cidla narazu v narazniku-tedy v okamziku srazky (a je-li to nutne), ne pred ni, píše Dušan Mrázek

System se jmenuje Pre-Safe a pouziva ho Mercedes-Benz S600. Zacina pracovat, kdyz senzory ABS/ESP nebo brzdoveho asistenta hlasi moznost narazu (tedy prekroceni dynamickych limitu). Potom nastane bud:

  • faze varovani (upozorni ridice), nebo
  • faze asistence, ktera provadi nasledujici:

  • napinaji se bezpecnostni pasy (nikoli pyropatronou, ale pomoci elektromotoru)
  • nastavuje se sedak a operadlo prednich sedadel a sedak zadnich sedadel (aby pasazeri sedeli rovne a v nejvhodnejsi pozici vuci airbagu)
  • zaviraji se okna, pri hrozicim prevraceni vozu i stresni okno a rozhoduje se o aktivaci okennich airbagu.
  • pri samotne kolizi jsou aktivovany airbagy podle sily narazu a hmotnosti pasazera.
  • Po nehode se odemykaji dvere a priplatkovy system TELEAID vola pomoc, rozsvecuji se vystrazna svetla.

    System je zalozen na skutecnosti, ze mezi smykem a narazem je casova prodleva (zhruba v 60% pripadu).

    V kazdem pripade jsou airbagy aktivovany az pri samotne srazce. Nikoli pred ni. Jestli se meni nastaveni podvozku to nevim, v popisu systemu PRE-SAFE o tom neni zminka.

    Je-li aktivovan tento system, nehoda jeste neni nevyhnutelna a situaci je mozno zkorigovat. Ucinne Vam pomohou palubni systemy stabilizace vozu.

    Pro vice informaci doporucuji Auto motor sport, 4/2003, clanek Radost bourat

    ing. Dušan Mrázek

    Automotive Lighting s.r.o.

                     
    Obsah vydání       8. 8. 2003
    8. 8. 2003 Plot, petice a šikana Martin  Klíma
    8. 8. 2003 Peltrám potřetí: Úskalí předražených koncepcí a idea možné alternativy Štěpán  Kotrba
    8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?
    8. 8. 2003 Inspirace od České pošty Jiří  Císař
    8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic
    8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují
    8. 8. 2003 Radost bourat
    8. 8. 2003 Jak se v ČR kradou platy - další reakce čtenářů
    8. 8. 2003 Neuspokojivý stav v Policii ČR mnoha lidem vyhovuje
    8. 8. 2003 Smrt Marie Trintignant: "Elle est belle pour toujours" Josef  Brož
    8. 8. 2003 Já jsem zase nedostal balík
    7. 8. 2003 Jak stát nechrání zaměstnance
    7. 8. 2003 Německý průmysl potřebuje expandovat a Česká republika má být tou dojnou krávou? Štěpán  Kotrba
    7. 8. 2003 Digitalizace: bude se veřejně diskutovat? Zdeněk  Duspiva
    6. 8. 2003 Česká digitální média VII.
    Změna vládní koncepce
    Zdeněk  Duspiva
    7. 8. 2003 Jak se v ČR kradou platy - reakce čtenářů
    6. 8. 2003 Nebát se - a nejde zdaleka jen o vlaky Ilona  Bílková
    6. 8. 2003 Krize české kinematografie? Jan  Lipšanský
    4. 8. 2003 Hospodaření OSBL za červenec 2003

    Automobilismus RSS 2.0      Historie >
    8. 8. 2003 Zlikvidují zautomatizované automobily veřejnou dopravu?   
    8. 8. 2003 Jak platit za užívání silnic   
    8. 8. 2003 Systémy pro automatickou jízdu automobilů už existují   
    8. 8. 2003 Radost bourat   
    6. 8. 2003 Velvyslanectví německých zájmů - dopis jednoho lobbisty Štěpán  Kotrba
    31. 7. 2003 Svoboda není bezbřehá Jan  Čulík
    31. 7. 2003 Trapný Ondřej Hausenblas   
    30. 7. 2003 Rallye Pačejov: pořádek a informace měla zajišťovat policie Jan  Vaškovič
    29. 7. 2003 Zvláštní svoboda Ondřeje Hausenblase Martin  Konicar
    29. 7. 2003 Nedat se omezovat buranstvím Ondřej  Hausenblas
    28. 7. 2003 Tudy nemůžete, jede se tu Rallye Pačejov Ondřej  Hausenblas
    24. 6. 2003 Mobilní telefony třetí generace by mohly vykonávat důležitou veřejnoprávní službu   
    24. 6. 2003 Británie: řidiči nebudou smět používat mobilní telefon   
    9. 6. 2003 Staré a nové pohledy na klimatickou změnu Darius  Nosreti
    3. 6. 2003 Sen ministra dopravy... Štěpán  Kotrba