26. 5. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
26. 5. 2003

Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky?

Nürnberg hlavní nádraží, cestovní centrum DB, pultík, prostě informace pro cestující. Mladý pár se ptá na co nejvýhodnější ICE jízdenky na příští víkend do Hamburku.

"No tak to máme"...pátrá v komputeru drážní pracovnice za pultem a prokousává se složitou tarifní džunglí...."ceny se mění vlak od vlaku den ode dne, to máme...Partnertarif s rezervovaným místem...zpáteční jízdenku za 170 Euro." (za asi 800 km).

Zákazníci neskrývají překvapení.

"No ale to když si připlatím 10 Euro můžu letět letadlem a ušetříme sedm hodin cestování!" odchází párek kamsi, patrně domů, kde si příslušnou letenku mohou zabukovat po internetu a dokonce i později zrušit bez stornopolatků.

A na letiště se tady dostanou metrem.

Monopol versus konkurence

Složitá tarifní džungle a neobratná cenová politika Německé dráhy podle Nürnberger Zeitung ze soboty 24.5. způsobuje, že asi 30 procent cestujících platí za jízdenky zbytečně někdy i o 60 Euro více než by museli. V tarifech se často nevyznají ani nezbytní drážní cenoví poradci. A k tomu ta cenová válka mezi leteckými společnosti na vnitrostátních linkách.

Z Norimberka do Berlína se tedy můžete dostat vlastním autem nižší střední třídy za 149, vlakem od 80 do 134 a letět můžete dokonce od 69 do 459 Euro.

Dále: auto/vlak/ letadlo z Norimberka ceny v Euro:

(jde o cenové rozpětí podle cesty ve všední den či o víkendu, atd.):

Hamburg - 208/108 - 180/66 - 92

Düsseldorf - 150/87 - 146/70 - 483

München - 57/45 - 76/ nelétá se

Frankfurt - 76/43 - 71/92 - 394

Nezbývá než popřát Gute Reise! A těšit se až naše drážní mozky začnou napodobovat německé vzory a pěkně po Slovansku, pardon po Česku.

Poznámka JČ: Drahým železničním jízdenkám konkurují úspěšně i nové levné letecké společnosti i v Británii. Ty mají mimochodem často i relativně levné lety z Prahy do Londýna, do Bristolu, do Newcastlu či do East Midlands. Viz např. www.easyjet.com. Musíte ovšem mít úvěrovou kartu, neboť se za letenku platí na internetu.

                 
Obsah vydání       26. 5. 2003
26. 5. 2003 USA vyhlašuje válku proti euru
26. 5. 2003 Češi zchudli, dobře se s nimi oře, ale viník je nalezen - slovanský komplex Radek  Mokrý
26. 5. 2003 Dánská otevřenost šokuje EU
26. 5. 2003 James Woolsey: USA musejí vytvořit pro Irák a Afghánistán nový Marshallův plán
25. 5. 2003 Inkorektní jednání jako program nevzdělanců Josef  Trnka
26. 5. 2003 Dvě opery na teroristická témata
26. 5. 2003 Jsou Češi "Slovani", a proto obětí Západu? Jan  Čulík
26. 5. 2003 Šéf je slon Marta  Pilařová
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
26. 5. 2003 Hrátky s demokracií v Iráku Lubomír  Molnár
26. 5. 2003 Projekt Odyssea
26. 5. 2003 Británie: vláda zřejmě zavede dálniční poplatky a zruší silniční daň
25. 5. 2003 Dobrou zprávu já přináším vám Dominik Joe Pantůček
26. 5. 2003 Chcete mít obsah BL na své stránce?
23. 5. 2003 Jak jíme kuřata napuštěná vodou a bílkovinami z kravských kůží
26. 5. 2003 Na zdravie, páni sudcovia, poslanci a ministri! Peter  Takáč
23. 5. 2003 Pohotovostný manuál občana I. Martin  Nevada
26. 5. 2003 Zamyšlení nad Marxem a marxismem na počátku 21. století Marcel  Zachoval
26. 5. 2003 Politická reforma na Ukrajine: Neúplná skladačka
26. 5. 2003 Hrozba sprava - po belgických voľbách v žlto-červenom Radovan  Geist
2. 5. 2003 Hospodaření OSBL za duben 2003
5. 2. 2003 Pošta redakci
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech

Redakční výběr nejzajímavějších článků z poslední doby RSS 2.0      Historie >
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
26. 5. 2003 James Woolsey: USA musejí vytvořit pro Irák a Afghánistán nový Marshallův plán   
26. 5. 2003 USA vyhlašuje válku proti euru   
26. 5. 2003 Jsou Češi "Slovani", a proto obětí Západu? Jan  Čulík
26. 5. 2003 Češi zchudli, dobře se s nimi oře, ale viník je nalezen - slovanský komplex Radek  Mokrý
26. 5. 2003 Politická reforma na Ukrajine: Neúplná skladačka   
26. 5. 2003 Zamyšlení nad Marxem a marxismem na počátku 21. století Marcel  Zachoval
23. 5. 2003 Na IDETu 2003 se vystavovaly zakázané miny   
23. 5. 2003 Stávají se komunisté v ČR významnou politickou silou? Miloš  Dokulil
23. 5. 2003 Zelená vpravo, vlevo, vpředu nebo vzadu? Ivo  Krsek
23. 5. 2003 Rozšířená Evropská unie -- naděje a rizika   
22. 5. 2003 Tošenovský: důkazem stavu ekonomiky není Praha, ale ostravský kraj   
22. 5. 2003 12 000 lidí demonstrovalo v Ostravě proti nezaměstnanosti, Špidla nepřijel Jaroslav  Hlaváček
22. 5. 2003 Smí nestranný státní úředník sprostými útoky vyvíjet tlak na novináře? Jan  Čulík
22. 5. 2003 Někteří věznové z Guantanama zřejmě zešíleli Josef  Brož

Automobilismus RSS 2.0      Historie >
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
16. 5. 2003 Teror z EU: Řidič, který jel rychlostí 250 km/h, byl odsouzen na pět měsíců nepodmíněně Jan  Čulík
14. 4. 2003 Ověření slabomyslnosti Robert  Vašíček
17. 3. 2003 Monitor Jana Paula:
O zbrani jménem automobil a falešné loajalitě k asociálnímu chování
Jan  Paul
17. 3. 2003 O (českém) sebebičování a společenské odpovědnosti Jan  Čulík
12. 3. 2003 Havárie autobusu: "Zavřete řidiče!" Jan  Čulík
7. 3. 2003 Informácie o zvýhodneniach pre PSA Peugeot Citroën sú "obchodným tajomstvom"   
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
19. 2. 2003 10 000 řidičů nezaplatilo poplatek za vjezd do Londýna   
18. 2. 2003 V Londýně se v pondělí začalo platit za vjezd autem do města   
23. 1. 2003 Dálnice R43: Ministr přiznal, co magistrát tají   
21. 1. 2003 Chcete jezdit na olej na vaření?   
6. 1. 2003 Odstraní londýnský experiment dopravní zácpy ze středu měst?   
7. 11. 2002 Jak je to v Británii s přechody pro chodce   
6. 11. 2002 Brno: Protestujte proti rušení přechodů pro chodce   

Doprava RSS 2.0      Historie >
26. 5. 2003 Deutsche Bahn AG - jízdenky dražší než letenky? Radek  Mokrý
17. 3. 2003 Privatizácia železníc v treťom svete Martin  Brendan
10. 3. 2003 Tajnosti a klamstvá Európskej komisie: oslabovanie sociálneho systému Radovan  Geist
3. 3. 2003 Začátek výstavby dálnice do Ostravy se znovu odkládá Jaroslav  Hlaváček
2. 3. 2003 Je možno ještě zachránit České dráhy před destrukcí? Pavel  Řezáč
14. 2. 2003 Náš štrajk sa neskončil Radovan  Geist, Martin Muránsky
14. 2. 2003 Európa a štrajky železničiarov   
12. 2. 2003 Lokálky: prežitok minulosti, alebo perspektívna regionálna doprava? Aleš  Bílek
12. 2. 2003 Zmení štrajk ortieľ nad železnicami? Karol  Labaš
10. 2. 2003 Usvedčení štrajkom Martin  Muránsky
10. 2. 2003 Vzrastie počet okresov bez železničného spojenia? Marián  Repa
10. 2. 2003 Štrajk nie je zločin! Ivan  Štefunko, Radovan Geist, Braňo Ondruš