28. 11. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
Zakázaná reklama
28. 11. 2002

V Británii byla zakázána reklama, zesměšňující George Bushe

Zesměšňovat George Bushe či Osamu bin Ladena smějí podle britských regulačních orgánů autoři televizních reklam pouze v tom případě, když inkriminované osoby předem požádají o svolení v této věci a dostanou ho.

Britský úřad pro schvalování televizních reklam zakázal reklamu na vánoční prodej videopásků z pořadem britské komerční televize ITV 2DTV. Reklama je prý urážlivá, protože zpochybňuje inteligenci amerického prezidenta. Rada pro reklamu se rozhodla tuto reklamu zakázat do té doby, dokud její autoři nezískají pro její vysílání od Bushe souhlas. A co kdyby to byla satirická reklama, zesměšňující postavu Osamy bin Ladena, zeptali se tvůrci. Toho bychom také museli žádat o souhlas? Samozřejmě, odpověděla Rada pro reklamu.

V zakázané - animované - reklamě vystupuje prezident George Bush, který rozbalí dárkové video pořadu 2DTV, vykřikne "To je můj oblíbený pořad, hned ho dám do videa" a strčí ho do toustovače na chleba, kde pásek shoří.

Rada pro reklamu také zakázala reklamu na tentýž dárkový balíček videí s pořadem 2DTV, v níž vystupuje animovaný fotbalista David Beckham. Ten píše seznam vánočních dárků, jaké by chtěl, a ptá se manželky: "Victorie, jak se píše DVD?" Rada pro reklamu konstatovala, že to je také příliš urážlivé na to, aby se to mohlo vysílat.

Autoři televizního pořadu 2DTV argumentují, že pořad sám je většinou daleko ostřejší než tyto reklamy a nikdy ho Rada pro televizní vysílání nepozastavila. Avšak britská Independent Television Commission vysvětlila, že předpisy pro televizní reklamu jsou přísnější než předpisy pro konkrétní televizní pořady, protože pořady si lidé vědomě vybírají a vědí, co v nich mohou čekat, kdežto reklama se může vyskytnout ve vysílání kdykoliv a kdekoliv.

Kód ITC pro reklamu konstatuje: "S omezenými výjimkami nesmějí být žijící lidé znázorňováni, karikováni či o nich nesmějí být v reklamách zmínky bez jejich předchozího svolení."

V pořadu britské komerční televize 2DTV vystupuje George Bush jako idiot, jemuž všechno musí vysvětlovat loutka, profesor Liebstrom.

(Další podrobnosti v angličtině jsou např. zde, kde je také obrázek ze zakázané reklamy.)

                 
Obsah vydání       28. 11. 2002
28. 11. 2002 Dopis předsedovi Rady ČT Mrzenovi Jiří  Balvín
27. 11. 2002 Balvín odvolán z postu generálního ředitele České televize, Klimeš jmenován prozatímním ředitelem Štěpán  Kotrba, Karel  Mašita
28. 11. 2002 Otevřený dopis pěti členům Rady ČT, kteří se zasloužili o setrvání Jiřího Balvína ve funkci generálního ředitele ČT
28. 11. 2002 K dopisu FITESU a ARASU Štěpán  Kotrba
28. 11. 2002 Situace je jiná než za Chmelíčka Jana  Dědečková
28. 11. 2002 Nekvalitní dokument Jana  Dědečková
28. 11. 2002 Plnění úkolů projektu, který předložil Jiří Balvín do "výběrového řízení na generálního ředitele České televize v  2001" Jana  Dědečková
28. 11. 2002 ČT: zvykové právo a kamarádšoft Jan  Čulík
27. 11. 2002 Evropská bezpečnostní a obranná politika: prostor pro francouzské vize Jan  Eichler
28. 11. 2002 Bylo americké přistání na Měsíci v roce 1969 podvodem?
28. 11. 2002 Přistěhovalci vyjadřují Británii ten největší kompliment
28. 11. 2002 V Británii byla zakázána reklama, zesměšňující George Bushe
27. 11. 2002 Jednání policie během summitu NATO Helena  Svatošová
27. 11. 2002 42 milionů lidí je infikováno nemocí AIDS, konstatuje OSN
27. 11. 2002 Feminismus, muslimský fundamentalismus a soutěž Miss World - už jen v třetím světě
25. 11. 2002 Už se to láme... Jan  Čulík
24. 11. 2002 "Tyjátr" kolem Srdce na Hradě Jiří  David
25. 11. 2002 Monitor Jana Paula :
Srdce na Hradčanech - upřímný umělecký čin, anebo jen snaha o zviditelnění?
Jan  Paul
5. 11. 2002 Hospodaření Občanského sdružení Britské listy za říjen 2002 Jaroslav  Štemberk
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech